Elkészült a Formula E második generációs autója, ami a következő három évben szolgálja majd ki a mezőnyt.
Kedden hivatalosan is bemutatkozott a Formula E második generációs autója, amitől már előzetesen is sokat vártak a sorozat rajongói. A kocsi pedig hozta a kötelezőt, elérve azt, amire a sorozat követői már az indulás óta várnak: a verseny végre megszabadul az autócserétől.
Az elmúlt években a Formula E nemcsak abban tért el a Forma–1-től, hogy a belső égésű motorok helyett elektromos meghajtást kaptak a kocsik, hanem abban is, hogy a táv teljesítéséhez két versenyautóra volt szükség. Ezek a járművek ugyanis egy feltöltéssel csak a táv felét tudták megtenni, ami így sokat levont a futam értékéből.
Kedden azonban hivatalosan is bemutatkozott a kategória második generációs autója, amin a legnagyobb fejlesztés az akkumulátor-csomagot érintette. A következő három évadban főszerephez jutó autó így már a teljes versenytávot képes megtenni, a korábbihoz képest ugyanis megkétszerezték a tárolható energia mennyiségét – ezzel együtt pedig a hatótávolságát is.
A plusz teljesítményhez persze nemcsak ez járul hozzá. A hátsó diffúzor rendesen meghízott, a kerekeket pedig burkolat védi, így a "fogyasztást" is sikerült csökkenteni.
A kocsi fizikai valójában március 6-án, a Genfi Autószalonon mutatkozik majd be.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.