A modern autók remek online kapcsolattal és nagy felbontású kijelzőkkel bírnak, vagyis kiváló táptalajt biztosíthatnak a felugró reklámoknak.
Néhány hete írtunk arról, hogy érkeznek az első olyan autók, melyek érintőkijelzőjéről akár kávét és fánkot is lehet rendelni, így tulajdonképpen semmi meglepő sincs abban, hogy a legfrissebb híradások az autók kijelzőin megjelenő reklámokról szólnak.
A történet főszereplője egy Santa Clara-i székhelyű cég, a Telenav, mely olyan autóipari nagyágyúkkal folytat szoros együttműködést, mint például a Ford, a General Motors és a Toyota. A Telenav által fejlesztett autón belüli reklám platform kapcsán igyekeznek odafigyelni arra, hogy a reklámok ne tereljék el a sofőr figyelmét a vezetésről, így a hirdetések csak a kocsi indításakor, piros lámpánál, illetve leállításkor bukkannak fel. Ez egyébként csak ideiglenesen jelenthet problémát, hiszen küszöbön az önvezető autók térnyerése.
A műszerfal központi kijelzőjén felbukkanó reklámokkal természetesen nem feltétlenül kell együtt élnünk, azonban a reklámokat kikapcsoló sofőröknek a tervek szerint az autógyártók magasabb áron biztosítják majd a kocsi online szolgáltatásait. Magyarul a reklámmentességért fizetni kell.
Az autóba érkező hirdetések és digitális kuponok személyre szabottak lesznek, vagyis más reklámok bukkannak fel reggel a munkába menet, és mások egy hétvégi kirándulás során. A legtöbb ilyen reklám az ígéretek szerint statikus lesz, de egész biztosan lesznek animált hirdetések is, az viszont mindenképpen jó hír, hogy hanghatással egyik sem fog járni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.