A CES-en leplezték le azt a kínai elektromos autót, mely korrekt hatótávolsággal és futurisztikus beltérrel kecsegtet.

A tisztán elektromos meghajtással rendelkező SUV alapmodellje 400 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik, amivel a legtöbb vásárló mostanság már több mint elégedett tud lenni. A villámtöltőnek köszönhetően alig 20 perc alatt mintegy 240 kilométernyi hatótávolság nyerhető, egy 0-80 százalékos feltöltés pedig 30 percnyi időt vesz igénybe.

A kocsiban ezenkívül olyan fejlett hardver kapott helyet, melynek köszönhetően az Audi A8-aséhoz hasonló Level 3-as önvezető funkcionalitás is elérhető, és már dolgoznak azon, hogy a rendszer a későbbiekben Level 4-es szintre legyen frissíthető. Érdekesség, hogy a műszerfalat egy gigantikus 49 colos kijelző uralja, ezenkívül pedig a kormánykerék közepébe is került egy méretes képmegjelenítő.

Daniel Kirchert, az FMC vezetője elmondta, hogy az új modell belül körülbelül annyi helyet biztosít, mint egy Mercedes S-osztály, annak ellenére, hogy a külső méretei leginkább egy Audi A5-öséhez hasonlatosak. A Kínában gyártandó 45 ezer dolláros (11,5 millió forint) villanyautó forgalmazása várhatóan 2019-ben fog megkezdődni, és a tervek szerint 2021-ben egy szedán változat is készül majd belőle.
Jó hír, hogy a Byton nemcsak Kínában és az USA-ban, hanem Európában is meg kíván jelenni a piacon.



Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.