Autó hvg.hu 2017. december. 03. 06:41

Látta már ezt a szuper sportos Skodát, amit sokan Ferrarinak hisznek?

Extrém lapos karosszéria, minimális tömeg, vörös fényezés. Nos, akár Ferrari is lehetne, de nem az. Ez egy nagyon, de nagyon ritka cseh versenyautó.

A Skoda 1946 és 1952 között gyártotta az 1101 Tudor típusú személyautót, melyből egy kevesek által ismert kétszemélyes sportkocsi is készült. Az alábbi fotókon látható 1100 OHC-ből mindössze öt példány készült: három nyitott tetős modell üvegszál erősítésű műanyag karosszériával és két kupé alumínium borítással. 2017-et ezek közül csak két darab élte meg, íme az egyik:
Skoda

A mai szemmel nézve is gyönyörű autó tömege a szuperkönnyű építési módnak köszönhetően alig 550 kilogramm. Ráadásul a 3,88 méter hosszú és 1,43 méter széles sportkocsi alig 96,4 centiméter magas. A fejlesztések kezdeten bukólámpát terveztek az 1100 OHC-re, végül azonban plexi mögé bújtatott hagyományos lámpák kerültek az orr részre.

Skoda

A közel ideális, 49,7-50,3 százalékos tömegeloszlású járgány mozgatásáról egy elöl hosszában beépített 1,1 literes apró motor gondoskodik, mely 7700-as percenkénti fordulatszámon adja le 92 lóerős maximális teljesítményét, de egészen 8500-ig elforgatható.

Az alig 2,2 méteres tengelytávú járgány ereje egy négysebességes manuális váltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre. A nyitott tetős 1100 OHC végsebessége 200 km/h, és vélhetően a 618 kilogrammos kupé sem sokkal lassabb nála.

Skoda

Aki élőben is vetne néhány pillantást erre a különleges kétszemélyes Skodára, annak a Mladá Boleslavban található gyári múzeumba kell ellátogatnia, ahol ezenkívül sok egyéb érdekesség és ritkaság található.

Skoda

 

Skoda
Skoda
Skoda
Skoda
Skoda
Skoda

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Lőrincz Tamás 2025. január. 06. 06:30

A választás időpontjánál is fontosabb, telik-e osztogatásra a Fidesznek, miközben a kilátásoknál csak a közhangulat rosszabb

A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett a pártépítés lesz a legfőbb feladata 2025-ben, a Fidesznek pedig a gazdaság felpörgetése és saját táborának megtartása. Mi vár a magyar politikára és a választókra a most kezdődő évben?