Extrém lapos karosszéria, minimális tömeg, vörös fényezés. Nos, akár Ferrari is lehetne, de nem az. Ez egy nagyon, de nagyon ritka cseh versenyautó.
A mai szemmel nézve is gyönyörű autó tömege a szuperkönnyű építési módnak köszönhetően alig 550 kilogramm. Ráadásul a 3,88 méter hosszú és 1,43 méter széles sportkocsi alig 96,4 centiméter magas. A fejlesztések kezdeten bukólámpát terveztek az 1100 OHC-re, végül azonban plexi mögé bújtatott hagyományos lámpák kerültek az orr részre.
A közel ideális, 49,7-50,3 százalékos tömegeloszlású járgány mozgatásáról egy elöl hosszában beépített 1,1 literes apró motor gondoskodik, mely 7700-as percenkénti fordulatszámon adja le 92 lóerős maximális teljesítményét, de egészen 8500-ig elforgatható.
Az alig 2,2 méteres tengelytávú járgány ereje egy négysebességes manuális váltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre. A nyitott tetős 1100 OHC végsebessége 200 km/h, és vélhetően a 618 kilogrammos kupé sem sokkal lassabb nála.
Aki élőben is vetne néhány pillantást erre a különleges kétszemélyes Skodára, annak a Mladá Boleslavban található gyári múzeumba kell ellátogatnia, ahol ezenkívül sok egyéb érdekesség és ritkaság található.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.