Autó hvg.hu 2017. november. 22. 10:16

Rekordot állítottak fel kilenc Teslával Magyarországon

Kilenc Tesla haladt konvojban szombaton Nyíregyháza és Zsámbék között, hogy egyedülálló rekordot állítsanak fel a magyar utakon. Az autók az önvezető funkcióra támaszkodva tették meg a körülbelül 250 kilométert, ami egyértelműen megmutatja, merrefelé halad az autózás jövője.

Néhány napja ismét Elon Muksra és a Teslára figyelt a világ, a Tesla-vezér ugyanis magyar idő szerint péntek hajnalban végre leleplezte a régóta ígért elektromos kamionját, a Roadster 2-vel pedig ismét olyat villantott, amitől újra többévnyi előnyre tett szert az autóipar többi szereplőjével szemben. Hogy mekkorára, azt ez a kép is tökéletesen megmutatja.

A múlt hét vége azonban nemcsak amerikai, magyar vonatkozásban is különleges volt a Tesla számára. Szombaton ugyanis egy különleges rekordkísérletnek lehettek tanúi azok, akik Nyíregyháza és Zsámbék között közlekedtek.

A hazai autózás történetében először volt arra példa, hogy kilenc Tesla konvojban haladva, önvezető módba kapcsolva tegyen meg a hazai utakon körülbelül 250 kilométert. A Nyíregyháza és Zsámbék közti utat ugyanis – Budapesten keresztül – így tették meg a Teslák utasai.

hvg.hu

"Szerettük volna megmutatni, hogy jelenleg hol tart az autóipar fejlődése, és milyen jövőkép vár ránk hamarosan az utakon" – nyilatkozta a hvg.hu-nak Gugg Zsolt, a Tesla Élményvezetés alapítója, az esemény szervezője. Mint mondta, a konvoj kilenc autójából hatban volt önvezető technológia, az egyik autó pedig a legfrissebb fejlesztések közé tartozik, amit már oldalsó szenzorokkal is felszerelt a Tesla.

A kísérletben részt vevő, önvezető funkcióval ellátott autók egyelőre a 2-es típusú önvezetésre képesek. Ahogy ezt a gyakorlatban is láttuk, az autó ennek segítségével képes folyamatosan a sávjában maradni és az előre meghatározott követési távolságot, valamint sebességet tartani, emellett pedig minimális emberi segítséggel képes az automatikus sávváltásra is.

hvg.hu

"Ezek az autók olyan úton tudnak stabilan önvezető módban közlekedni, ahol a sáv mindkét oldalán jól látható a felfestés" – magyarázta Gugg Zsolt. Mint mondta, a következő generációs rendszerek már úgy tudnak majd A pontból B pontba eljutni, hogy a sofőrnek csak felügyelnie kell a vezetést, és csak akkor kell beavatkoznia abba, ha feltétlenül szükséges.

A konvoj autóit indulás előtt felmatricázták a szervezők, hogy ezzel is jelezzék a közlekedésben részt vevő autósoknak, önvezető jármű halad előttük. "Korábban tapasztaltunk már némi türelmetlenséget az autósok részéről, ezért is döntöttünk a matricák elhelyezése mellett. Ezek az autók még lassabban, óvatosabban váltanak sávot, kicsit úgy kell elképzelni őket, mint egy már magabiztosabban vezető tanulóvezetőt" – tette hozzá Gugg Zsolt.

A résztvevők szerint ugyanakkor a tendencia 10-20 éven belül megváltozhat, vagyis könnyen lehet, hogy hamarosan nem az önvezető, hanem az ember vezette autókra kell majd figyelemfelhívó "matricát" ragasztani.

Rekordot döntött a Tesla Magyarországon
0 seconds of 58 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:58
00:58
 

A csapat végül az eredetileg tervezettnél nagyjából 1 órával később, de sikeresen abszolválta a rekordkísérletet. Mint megtudtuk, a szervezők jövőre egy még látványosabb eseményt szeretnének rendezni, ennek részleteit azonban egyelőre még nem árulták el.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Itthon Gergely Zsófia 2025. április. 11. 06:01

Ha kell, elárverezi híres „FUCK NER” pólóját a Hunyadi-sorozat tiltakozó forgatókönyvírója

Inkább azt írja ki a pólójára, mennyi pénzt tett zsebre a Hunyadi-sorozatért – ezzel is támadták Ruttkay Zsófia forgatókönyvírót, miután meghekkelve a díszbemutatót tiltakozásképpen egy „FUCK NER” feliratú pólóban állt ki az Orbán-rendszer összesereglett elitje elé. Pedig nem kapott extra magas fizetést a munkájáért, miközben évtizedek óta a többi független filmes szakemberrel együtt napi harcot vív azért, hogy egyáltalán dolgozhasson. Milyen megélni, hogy eközben a NER-kegyencek milliárdokért készíthetnek filmeket? Hogyan szállt ki a produkcióból, és miért vívódott, hogy elmenjen-e egyáltalán a bemutatóra? Felveszi újra a pólót? Hány ezer eurós titoktartási szerződés köti? És szükség van egyáltalán állami pénzből készült kurzusfilmekre? A botrányt kavaró tiltakozás óta Ruttkay Zsófia először szólalt meg hosszabban, a Fülke Extrában Gergely Zsófiával beszélgetett.