Autó hvg.hu 2017. november. 10. 09:16

Így tanulják a KRESZ-t azok, akik ma jogsit szeretnének – ön szerint jó az irány?

Míg az oktatás többi területén még csak fel-felbukkan, addig a gépjárművezető-képzésben fokozatosan az élre tör az online képzés.

A leendő járművezetők képzése 2012 óta végezhető online tananyagokkal, és ma már a mintegy 1000 hazai autósiskola több mint 80 százaléka használ ilyet az oktatás során. „A közlekedési hatóság (Nemzeti Fejlesztési Minisztérium) által akkreditált e-learning KRESZ-tananyagok teljes egészében kiváltják a tantermi képzést, de vannak olyan változatok is, amelyek a tanteremben tanulók tudásának elmélyítését és vizsgára felkészülését segítik” – mondja dr. Szőcs Károly, az online KRESZ-oktatást idehaza meghonosító E-Educatio Információtechnológia Zrt. vezérigazgatója.

Az online KRESZ-tananyagokat használók száma évről évre dinamikusan nő, 2017-ben már meghaladja a 110 ezret. „Idén 72 ezer tanuló választotta az akkreditált e-learning tananyagot elméleti képzésként, akik közül 52 ezren a B kategóriás jogosítvány megszerzését tűzték ki célul. Ez azt jelenti, hogy becsléseink szerint ma már a vezetők közel fele a távoktatási képzést választja, miközben a tantermi tanulóknak is közel 40 százaléka használja online tananyagainkat” – emelte ki a vezérigazgató.

AutoShkolla Online Falas

Az online KRESZ-tanulás rohamos elterjedésének oka egyértelműen abban keresendő, hogy a mai fiatalok már az online térben mozognak igazán otthonosan. Szívesebben keresnek rá valamire a neten, és természetesebb számukra, hogy a mobiljukat vagy laptopjukat használják könyvek helyett. Emellett nagyra értékelik a könnyű hozzáférést és a rugalmas időbeosztás lehetőségét is.

„Jól mutatja, a leendő járművezetők mennyire szívesen használják az online tanulást, hogy tulajdonképpen több időt szánnak az e-learning KRESZ-tananyagra, mint a kötelező tantermi óraszám. Számokban ez azt jelenti, hogy a kötelező 28 tantermi órával szemben – ami egyébként 45 perces – az e-learning tananyaggal átlagosan 32 teljes órát töltenek. Ezek a plusz órák azonban bőven megtérülnek, hiszen ilyenkor nem kell elmenni az oktatás helyszínére, és persze a tantermi képzés mellett is szükség van otthoni felkészülésre. A távoktatás időhatékonysága tehát összességében sokkal kedvezőbb, kevesebb időt kell a jogosítványszerzésre fordítani” – mondta el dr. Szőcs Károly.

Az alapos tanulás és az – idén a Magyar Minőség eOktatás 2017 Díjat is elnyert – e-learning KRESZ-tananyag hatékonysága erőteljesen visszaköszön a vizsgaeredményekben is. A közlekedési hatóságtól származó adatok alapján a 2017 első 8 hónapjában regisztrált B kategóriás vizsgaeredmények azt mutatják, hogy az e-learning képzési formában tanulók első elméleti vizsgájának 72 százalékos sikeressége 17 százalékkal meghaladta a tantermi tanulók átlagát (55 százalék). Sőt, az online KRESZ-tanulást választók az első gyakorlati vizsga letételekor is jobban teljesítettek a tantermi átlagnál: 59 százalék sikeres vizsgázó az 55 százalékkal szemben.

--- voting control ---

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.