Kollégánknak szúrt szemet, a nem éppen hétköznapi külsejű négykerekű.
A budapesti forgalomban, egész pontosan a Pannónia utca és a körút sarkán tűnt fel az elektromos "Jag", amelynek hivatalos forgalmazása majd csak jövő tavasszal kezdődik. Túlzás lenne ugyanakkor azt állítani, hogy nagyon rejtegetni akarnák a kocsit, pláne ilyen feltűnő színezéssel, hashtages matricával, valamint magyar próbarendszámmal.
Érdekes a kocsi orrán látható pár fura szerkezet is, vélhetően valamilyen vezetési asszisztens-rendszerek elemei: radar, lézer, kamera egységek. Az „önvezető rész” érzékelői.
A Jaguar I-Pace lesz a márka első elektromos hajtású autója, ami ráadásul formailag is elég szokatlan, valahol fél úton van egy normál szedán és egy SUV-között. A crossvernek is hívott kategóriájú autó, a hagyományos Jaguaroktól elég eltérő személyiséget kap, amelyet mondjuk a szakmai közönség már értékelt is, mert meg is nyert koncepcióként egy dizájndíjat a I-Pace.
A kocsi alatt a gyártó saját fejlesztésű elektromos rendszere kap helyet, a hajtásáról két, állandó mágnesű szinkronmotor gondoskodik, amelyek a hajtótengelyekben kapnak helyet. Ennek megfelelően a kocsi összkerékhajtású.
A motorok fejenként 200 lóerősek, az összteljesítmény így elérheti a 400 lóerőt, amely 4,0 másodperc körüli 0–100 km/h-s gyorsulást eredményezhet. Az elektromos autók esetében legfontosabb hatótáv kérdésében sem áll rosszul az I-Pace, az ígéretek szerint az 500 kilométeres távot elméletben teljesíteni fogja egy feltöltéssel. A 90 kWh-s lítium-ion akkupakkos autó, újratöltése az angliai piacon leggyakoribb jelenlegi szabvány szerinti gyorstöltővel 90 perc 80 százalékra.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.