Gombamód szaporodnak az elektromos autósok számára kialakított töltőpontok Németországban, most épp a gyorstöltő-hálózatnak adnak még egy lökést.
Tavaly októberben komoly vállalást tettek a németek: csatlakozva már több országhoz bejelentették, hogy 2030-tól betiltják a benzin- és dízelüzemű autók árusítását. Mindez azt jelenti, hogy attól kezdve új autóként csak elektromos modelleket lehet piacra dobni. Ehhez viszont az is kell, hogy addigra kiépüljön a járművek töltéséhez szükséges infrastruktúra.
Azt pedig nem lehet mondnai, hogy a németek ne igyekeznének nagyon. A CleanTechnica korábbi beszámolója szerint Németországban 2016-ban mintegy 27 százalékkal nőtt az elektromos töltőállomások száma. Idén áprilisig összesen 7407 töltőpontot alakítottak ki az országban, és csak 2016-ban 292 darab gyorstöltőt telepítettek. Persze erre szükség is van, a hivatalos adatok szerint ugyanis míg 2011-ben csupán 4000 elektromos autó közlekedett az utakon, addigra 2016-ra ez a szám elérte a 77 153-at.
A fejlődés pedig nem áll meg, hamarosan ugyanis további gyorstöltőket építenek a németeknél. Az energiaszolgáltató vállalat, az EnBW ugyanis újabb jelentős megbízást adott az ABB-nek a németországi autópályák mentén telepített töltőhálózat bővítésére. Az ABB 2017 végéig további 117 gyorstöltő oszlopot szállít és telepít a Tank & Rast által üzemeltett pihenőhelyekre és üzemanyagtöltő állomásokra.
A legújabb generációs töltőoszlopok felhőalapú megoldáson át csatlakoznak az internetre, és többek között készpénz nélküli fizetést tesznek lehetővé. Az EnBW a múlt évben már odaítélt egy hasonló megbízást az ABB-nek. Akkor 68 db, 50 kilowatt teljesítményű gyorstöltőt rendeltek.
A gyorstöltő állomások, mint az EnBW-vel együttműködésben most kivitelezendők is, 50 kW-os töltési teljesítménnyel rendelkeznek, kompakt kialakításúak, így ideálisan telepíthetők autópálya menti pihenőkben, autókereskedésekben, üzleti negyedekben vagy forgalmas városközpontokban. A töltőállomások szinte minden parkolási konfigurációban kiépíthetők, az autók feltöltése alig 30 percet vesz igénybe.
Eközben pedig az A8-as autópálya mellé a világ egyik legnagyobb töltőállomását húzzák fel a németek, ahol naponta 4000 autót lehet majd feltölteni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.