A Volkswagen-csoport teherautókat és buszokat fejlesztő ernyője alá az elmúlt években több fontos cég is bekerült, hogy valami igazán jót alkossanak.
Az autóipar elmúlt 100 évének legjelentősebb forradalmát robbantotta ki a Tesla, amikor 10 évvel ezelőtt bejelentette, elkészült az első elektromos autójuk. Azóta már tudjuk, hogy a megjelenése az egész iparágra hatást gyakorolt, most pedig úgy tűnik, egy másik járműkategóriában is követni kezdték Elon Musk álmait.
Köztudott, hogy a Tesla elektromos kamionon dolgozik, amit hamarosan be is mutatnak majd, és amiről már fotót és videót is lehetett látni. A szállítmányozás jövőjét azonban nemcsak a Tesla látja a zéró emoissziós járművekben, más cégek is elkezdtek ebbe az irányba fejleszteni.
A Volkswagen-csoport a napokban bejelentette, nem kevesebb mint 1,7 millárd dollárt (vagyis nagyjából 442 milliárd) forintot szánnak a szállítmányozáshoz használt eszközök forradalmasítására. Érthetőbben: jönnek az elektromos teherautók és kamionok.
A folyamat két évvel ezelőtt indult meg, amikor a Volkswagen teherautó és busz divizója alatt egyesült a Scania, a MAN, a Caminhoes e Onibus, a Commercial Vehicles és a RIO.
A fejlesztéseket a már meglévő alapokra helyezik, így az önvezető technológia, az elektromos meghajtás, valamint az áramszedővel működő kamionok terveinek is komoly szerepe lesz majd.
Ez utóbbi már joggal lehet ismerős, a Scania készített ilyen prototípust nemrég.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.