A csillagos stuttgarti márka erőforrásnak a termikus hatásfoka minden korábbi értéket megdöntött.
Néhány évtizeddel ezelőtt a benzinmotorok a legjobb esetben 20-25 százalékos hatásfokkal rendelkeztek, öngyulladós társaik pedig legfeljebb 25-30 százalékos értékekkel büszkélkedhettek. Az azóta eltelt időkben mindkét motortípus hatalmas fejlődésen ment keresztül, így ma már nem ritkák azon erőforrások, melyek termikus hatásfoka eléri a 40-42 százalékot.
Ezt a bizonyos 40-42 százalékos határt azonban már igen nehéz átlépni. Most azonban a Mercedes arról számolt be, hogy az 1,6 literes lökettérfogatú V6-os turbós benzinmotorja 50 százalék feletti termikus hatásfokkal büszkélkedhet – legalábbis a tesztpadon. Ez azt jelenti, hogy az erőforrás az üzemanyagban lévő energia több mint felét képes teljesítmény előállítására hasznosítani.
A Mercedes kereskedésekben azonban egyelőre még felesleges ezután az új motor után érdeklődni, ugyanis az említett erőforrás az az AMG által finomhangolt motor, mely a Mercedes csapat Forma–1-es autóiban rejtőzik. Egyelőre tehát csak Hamilton és Bottas használthat ennyire hatékony, és nem mellesleg rekorderős erőforrást, melynek enyhén módosított változata azonban a Project One közúti hipersportautóban is fel fog bukkanni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.