Az biztos, hogy egészen hamar nagy rajongótábort szerezne magának egy ilyen szerethető elektromos autó.
A bajor márka egyik legismertebb autója – még akkor is, ha sokan talán nem tudják, hogy ez egy BMW volt – az Isetta, a világ egyik első mikroautója.
A német gyártó háború utáni helyzete még elég kétséges volt, akkoriban úgy látták, egy minimál autó lenne a legjobb irány a rossz anyagi helyzetben lévő lakosság motorizációjára. A BMW Isetta egy egészen különleges kis autó volt, a kormányszerkezetet előrebillentve, az orrán lévő ajtón keresztül kellett beülni a kocsiba.
A koncepció többször visszatért már az idők folyamán és most a motorizáció egyik forradalmi korszakában, az elektromos átállás idején, nagyon aktuálisnak tűnik megint egy ilyen kisautó a BMW-től is. Ennek egyik, talán megfontolásra érdemes jele, hogy koncepció formájában Justin Hyunijung Cho révén elkészült egy látványos dizájnterv az legújabbkori Isettára.
A kétemberes kisautó alig 640 kilót nyomna, és nem érné el a 3 méteres hosszt (2696 mm) valamivel azért az eredetinél kicsit kényelmesebb karosszériával. A hajtást egy elektromotor adja amely 9,6 kW-os, amivel a maximális sebessége 85 km/h vagyis igazi város autó lenne. És, ami lényeg ebbe sem éppen hétköznapi módon kellene beszállni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.