Ma már enyhén megmosolyogtató, hogy 30 évvel ezelőtt milyen érintőpanel nyitott új fejezetet az autók fedélzeti számítógépeinek történetében.
Mostanság egyre több autó műszerfalán átveszik a hagyományos mutatók helyét a kijelzők, melyek szépen lassan egyre nagyobb felbontással rendelkeznek, és egyre több esetben nemcsak gombokkal, hanem érintéssel vagy akár hangparancsokkal is kezelhetők. Sokan talán nem is gondolják, mindenesetre tény, hogy a világ első, sorozatgyártásban készült érintőkijelzős autója az 1986-os Buick Riviera volt, mely GCC (Graphic Control Center) névre keresztelt központi kijelzője akkoriban valódi űrtechnológiának hatott.

A mai nagyfelbontású LCD érintőképernyőktől eltérően a GCC még egy jó öreg katódsugárcsöves képmegjelenítő volt. Színek megjelenítésére még nem volt képes, vagyis az akkori vásárlóknak be kellett érniük a monokróm és persze enyhén darabos, pixeles képi világgal.

A 7,6x10,2 centiméteres képernyőn érintésekkel lehetett rádiócsatornát váltani, beállítani a klíma hőfokát, vagy például lekérni az aktuális utazással kapcsolatos különböző adatokat. A korát megelőző GCC-t később a Buick Reatta is megkapta, de 1990-ben beszüntették a gyártását, mert a sofőrök arra panaszkodtak, hogy a kezelése túlságosan elvonja a figyelmet a vezetésről.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.