Autó hvg.hu 2017. június. 07. 08:29

Kíváncsi a világ legértékesebb autómárkáira? Íme a friss toplista

A ranglista elején egy japán és két német autógyártó található, mely márkák összértéke mintegy 77 milliárd dollárra tehető.

A Kantar Millward Brown immár tizenkettedik alkalommal állította össze és hozta nyilvánosságra a világ legnagyobb értéket képviselő márkáit tartalmazó listáját. Hárommillió fogyasztótól kapott személyes megítélés, pénzügyi jelentések és egyéb gazdasági mutatók alapján a BrandZ toplista abszolút első helyén a 245,6 milliárdos értéket képviselő Google található, melyet a 234,7 milliárd dolláros Apple, illetve a 143,2 milliárd dollárra taksált Microsoft követ a sorban.

Itt az autós rovatban minket logikusan elsősorban az autómárkák érdekelnek, melyek közül a 28,7 milliárd dollár értékű Toyota teljesített a legjobban: a japán cég három helyet rontott tavalyhoz képest, és most a harmincadik helyen tanyázik. A képzeletbeli dobogó második fokára a 24,6 milliárd dolláros német BMW állhat fel, a bronzérem pedig a 23,5 milliárd dolláros, ugyancsak német Mercedesnek jár.

Ezután a Ford (13,1 milliárd dollár), a Honda (12,2 milliárd dollár), a Nissan (11,3 milliárd dollár), az Audi (9,4 milliárd dollár), a Tesla (5,9 milliárd dollár), a Land Rover (5,5 milliárd dollár) és a Porsche (5,1 milliárd dollár) következik a sorban. A 100-as toplistát a Nissan zárja, a többi gyártó már ezen előkelő társaságon kívül zárt. A legtöbbet a BMW és a Honda csúszott vissza a toplistán, konkrétan 8-8 helyet, a legnagyobbat pedig a 32 helyet javított Tesla lépett előre.

Ha a Forbes hasonló toplistájára kíváncsi, itt rátekinthet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Itthon Gergely Zsófia 2025. április. 25. 15:38

Pankotai Lili: Magyar Péter szekerét tolom, mert az mindannyiunk szekere, akik kormányt akarunk váltani

Mindent felülír az a cél, hogy Orbán Viktor rendszerét el kell takarítani, ezért muszáj 2026-ban a legerősebb ellenzéki pártra szavazni, „eszközként használva Magyar Pétert” – mondja Pankotai Lili. De a diákaktivista szerint a támogatást nemcsak megadni lehet, hanem elvenni is, mert a „slimfittes csávót” ugyanúgy el lehet takarítani, „ha nem azt csinálja, amiért megválasztottuk”. A HVG podcastjából az is kiderült, hogy a tanárok melletti tüntetésen elmondott, „6 darab” trágár kifejezést tartalmazó versével ismertté vált Pankotai hatévesen még az édesanyjával kopogtatócédulákat gyűjtött a Fidesznek, és szerinte akár a kormánypárt reklámarca is lehetne. Miért van az, hogy a generációja „leszarja”, hogy csúnyán beszél? Miért öltözik be mohácsi busónak minden évben? Hogyan készül kifejezetten a megmondószerepre egy sor különórával? Miért szervez fiatalokból álló csapatot annak érdekében, hogy mozgósítsa a választókat a jövő évi választások előtt? És mit válaszolna, ha a Tisza felkérné országgyűlési képviselőjelöltnek? Nézze meg Gergely Zsófia interjúját!