A német prémiumgyártó nem titkoltan vezető szerepet szeretne betölteni az önvezető autók piacán.
Egyelőre még abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy egy kis szerencsével könnyen össze tudunk hasonlítani egymással egy 20 éves M3-as BMW-t és egy 610 lóerős M760Li-t, de hamarosan már csak zárt petrolhead rezervátumokban vezethetünk majd ilyen "hagyományos" autókat. Gőzerővel folyik ugyanis az önvezető autók fejlesztése, és ezen a fronton a BMW nagyon komoly haditervvel rendelkezik.
Harald Krüger, a bajor vállalat vezetője azt nyilatkozta, hogy a BMW számára sokkal fontosabb kell legyen, hogy iparági szinten vezető szerepet töltsön be az autonóm és összekapcsolt technológiákkal rendelkező személyautók piacán, mint hogy egyszerűen csak korrekt eladási mutatókat produkáljon. Krüger elmondta, hogy ennek érdekében a BMW olyan technológiai cégekkel folytat szoros együttműködést, mint például a Mobileye, az Intel vagy a Delphi.
Az i3 és i8 modellekkel komoly sikereket elért gyártó a jövőben nemcsak az elektromos meghajtású autóknak, hanem többek közt az üzemanyagcellás autóknak is kiemelt figyelmet kíván szentelni. A BMW a Toyotával fejleszti újgenerációs üzemanyagcelláit, és tavaly már meg is kezdte egy az 5-ös GT-re épülő üzemanyagcellás modell tesztelését. A BMW szerint e tekintetben 2021 magasságában várható a következő nagy áttörés.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.