Autó hvg.hu 2017. április. 09. 08:31

Turbó helyett 11500-as fordulatszám - így sikít hegyen felfelé egy Alfa 155 DTM

Ennek az ikonikus kasztnis versenyautónak olyan hangja van, amit simán megirigyelhetnek a jelenlegi Forma 1-es járgányok.

A DTM mostanság másodvirágzását éli, de a Német Túraautó Világbajnokság talán sosem volt olyan népszerű, mint a 90-es években. Pontosan ekkor, egész konkrétan 1993 és 1996 között versenyzett a pályákon alábbi videónk főszereplője, az Alfa Romeo 155 V6 TI is, melynek 2,5 literes lökettérforgatú 60 fokos hengerszögű V6-os erőforrása mintegy 490 lóerős teljesítményt produkál.

Ez a hatalmas erő turbó nélkül, viszont igen magas, percenként akár 11500-as fordulatszám mellett érhető el, ami meg is teszi a hatását. A felvételen Silvano Laschino terelgeti az alig 1060 kilogramm tömegű és 300 km/h végsebességű DTM-masinát az olasz Hillclimb bajnokságban:

Az általunk alaposan letesztelt vadonatúj Alfa Romeo Giulia ugyan csak egy dízelmotoros példány volt, de a vezetése ennek a modernkori Alfának is maradandó élményeket okozott. Nem mellesleg pedig a Giuliának is létezik egy igen kihegyezett, 510 lóerős sportváltozata.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajtermékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egy évnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.