Hamarosan érkezik a Daimler konszern vadonatúj luxuslimuzinja, melybe minden elérhető csúcstechnikát belepakolnak.
Nyílt titok, hogy a Mercedes hamarosan be fogja mutatni a jelen formájában 2013 óta lényegében változatlanul elérhető S-osztályos luxusautó (W222) ráncfelvarrt változatát. A kémfotókon korábban már többször is látott felsőkategóriás német prémiumjárgányról most maga a gyártó árult el néhány részletet, illetve közölt néhány hivatalos felvételt.
Kérjük Olvasóinkat, hogy tegyék le egy pillanatra az üdítőjüket, dőljenek hátra a székben, és fogják meg a kartámlát, mert a teljesség igénye nélkül felsoroljuk az új S-osztály néhány fontosabb technikai megoldását.
Tessék: Active Distance Assist Distronic, Evasive Steering Assist, Active Lane Keeping Assist, Active Lane Change Assist, Active Brake Assist, Active Blind Spot Assist, Traffic Sign Assist, Car-to-X Communication, Active Parking Assist és Remote Parking Assist.
Az Active Distance Assist Distronic és az Active Steering Assist révén igen fejlett önvezető szolgáltatások érhetők el a kocsiban, mely képes biztonságos távolságból követni az előtte haladó autót, miközben fékez, gyorsít és kormányoz. A fékezés mértékét befolyásolja az előttünk lévő kanyar, kereszteződés vagy autópálya-lehajtó, illetve, hogy éppen milyen üzemmódban (Eco, Comfort, Sport) van az autó. Az új S-osztály az autópálya fizetőkapui előtt is képes magától lefékezni, és ha indexelünk vele, akkor az automatikus sávváltást is megoldja.
Az Evasive Steering Assist nemcsak figyelmezteti a sofőrt, ha esetleg egy gyalogos kerül a kocsi elé, hanem aktívan segíti a kikerülési manővert, a Car-to-X Communication pedig immár nemcsak vizuálisan, hanem szóbeli figyelmeztetések révén is felhívja a sofőr figyelmét az esetleges vészhelyzetekre.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.