Josh Cartu legújabb Ferrarija egy kőkemény versenygép, amit elsőként Abu-Dzabiban próbált ki büszke tulaja.
Hazánk leghíresebb Ferrari-gyűjtője, a kanadai származású budapesti milliárdos Josh Cartu tavaly ősszel vette át azt a 963 lóerős LaFerrari Aperta nevezetű autóját, mely a valaha készült leggyorsabb utcai Ferrari. Ez a 2 millió eurós, tehát mintegy 620 millió forintos hibrid hiperautó versenypályán azonban könnyen legyőzhető, például azzal a 488 GTB Challenge-dzsel, melybe most először pattant be emberünk.
A korábbi 458 Challenge-et váltó, immár turbós 488 GTB Challenge "csak" 660 lóerőt produkál, azonban a versenygumiknak, a nagy szárnyaknak és a spéci könnyítéseknek köszönhetően versenypályán simán veri a LaFerrarit. A Ferrari saját tesztpályáján 1:15.5-ös köridőt képes futni az új modell, vagyis négy másodpercet ver az utcai LaFerrarira, két másodperccel gyorsabb az FXX Evoluzione-nál és csak egyetlen másodperccel lassab az FXX-K-nál, a LaFerrari versenyváltozatánál.
Josh Cartu budapesti garázsából természetesen nem hiányozhat az utcai 488 GTB, mely körülbelül 270 ezer euróba (84 millió forint) kerül, aminél csak minimálisan drágább a Cartu által ezekben a napokban Abu-Dzabiban megkergetett versenyváltozat. A 488 GTB Challenge mintegy 350 ezer eurót (108 millió forint) kóstál, és ezzel az autóval a Ferrari saját versenysorozatában körülbelül 500 ezer euróból (155 millió forint) hozható ki egy teljes szezonos indulás.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.