A napokban nemcsak a gyári Honda csapat, hanem a hasonló autóval versenyző magyar alakulat is Mogyoródon tesztelt.
Szerdán és csütörtökön a Hungaroringen tesztelt a WTCC-ben versenyző gyári Honda csapat, melynek a JAS Motorsport által felkészített két autóját Michelisz mellett Monteiro és Michigami próbálgatta. A pályán járva azonban még egy Civic-kel találkoztunk (Huff Citroënje mellett), melyet a magyar Zengő Motorsport tesztelt nem sokkal az idei világbajnokság kezdete előtt.

Zengőéknek csak a csütörtöki napon volt alkalmuk tesztelni a technikát, ugyanis az autó csak az utolsó pillanatban készült el. A Hungaroringre kigurított autó egy 2015-ös modell volt, az a példány, mellyel Nagy Dani fog idén versenyezni. Dani elmondta, hogy a kocsiban egy kölcsönkapott tesztmotor kapott helyet, mely nem olyan erős, mint a versenymotor, de a különbség szerencsére csak 5-10 lóerőre tehető. Azt is megtudtuk, hogy Dani sokat gyakorol szimulátoron: otthon az rFactor 2 az egyik kedvence, a múlt héten Monzában pedig volt szerencséje kipróbálni a Michelisz Norbi által fejlesztett több millió forintos Simtag szimulátort is.

A magyar pilóta újdonsült csapattársa, Aurélien Panis most először ült elsőkerékhajtású versenyautóban, ugyanis a francia eddig Formula kategóriás kocsikkal versenyzett. Az egykori Forma 1-es pilóta, Olivier Panis fia kérdésünkre elmondta, hogy tetszik neki a Civic, de egyelőre még csak az ismerkedés korai fázisában van. Az ifjú Panis Danitól eltérően nem 2015-ös, hanem egy vadonatúj 2017-es Civic-kel fog idén rajthoz állni.

Zengő Zoltán csapatfőnök elmondta, hogy Dani egyszerűen anyagi okok miatt nem ülhet idei fejlesztésű autóba. Mint megtudtuk, a 2015-ös autóhoz képest körülbelül 100 ezer eurós kiadást jelentene a 2017-es aerodinamikai szett megvásárlása, az idei motor upgrade pedig még ennél is drágább, körülbelül 125 ezer euró lenne. A miheztartás végett: egy komplett Honda Civic WTCC motor ára 300 ezer euró.

A csapatfőnök szerint Dani idén akár többször is dobogóra állhat, és mivel Panis jobb autót kap, tőle akár győzelmek is várhatóak, és bár sok sikert kíván Micheliszéknek, Norbihoz hasonlóan ő is az aktuális világbajnok Citroënt terelgető Rob Huffot tartja a VB-címre leginkább esélyes pilótának. A Zengő Motorsport a WTCC mellett a TCR-ben is indul, ugyanabban a sorozatban, ahol Michelisz idén saját csapattal áll rajtvonalhoz. Ebben a kategóriában a tavaly a WTCC-ben indult ifj. Ficza Ferenc lesz a csapat pilótája, aki a szezon kezdetén még egy Seat Leónnal, Bahrein után viszont már Kiával áll rajtvonalhoz.


Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.