Autó hvg.hu 2017. március. 22. 10:19

Gyászos hír: az Aston Martin kukába dobja a V12-t, és villanymotorra vált

Az elektromos motorok a jelek szerint a sportos prémiumautók piacán is gőzerővel törnek előre.

Az Aston Martin és a Williams Advanced Engineering egy évvel ezelőtt mutatta be a Rapide S-re épülő RapidE koncepcióautót, mely azt vetítette előre, hogy a kékvérű brit gyártó hogyan képzel el egy közeljövőben érkező környezettudatos járművet. A közelmúltban a cég képviselői arról számoltak be, hogy a RapidE sorozatgyártásra érett változata várhatóan 2018-ban érkezik majd meg, most pedig egy újabb, a petrolhead rajongók számára mindenképpen gyászos új információ is napvilágot látott az új modellel kapcsolatban.

Kiderült, hogy a tisztán elektromos meghajtású RapidE nem a V12-es benzinmotorral szerelt Rapide S mellé, hanem annak helyére érkezik meg a cég termékskálájában. Magyarul a rendkívül elegáns vonalvezetésű négyajtós Aston Martinba szerelt 552 lóerős és 630 Nm-es, csodálatos hangú V12-es erőforrás napjai meg vannak számlálva. A lényegében teljesen hangtalan működésű RapidE végleges változata várhatóan 800 lóerős lesz, és egy feltöltéssel mintegy 320 kilométeres távolságot lehet majd megtenni vele. A várható ár egyelőre ismeretlen.

Aston Martin

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.