Melyik középkategóriás modellnek a legjobbak a hibamutatói mostanság?
A héten már megjelent a városi kis autók, a kompaktok, az SUV-król készült toplistás összeállítás az egyes szegmensebe tartozó, 20 legmegbízhatóbb autókról, még egy igazán fontos kategória, a közép maradt hátra. Itt is ugyan azok a szempontok, mint korábban. A német DEKRA – autóműszaki vizsga és szerviz csoportja - évről-évre összeállítja mintegy 15 millió gépkocsi műszaki állapotát vizsgálva megbízhatósági listáit. Már 10. éve jelenik meg lista és mára 500 modellt tartalmaz.
Minden, a listára felkerült autóból legalább 1000 darabot vizsgáltak és nem életkor, hanem futásteljesítmény alapján - 0-tól 150-ezerig km-ig, három, ötvenezer kilométerenkénti csoportba sorolva - őket. Az összesített eredmény ezek átlaga. A szervezet egy úgynevezett DEKRA Mängel Index (DMI) mutatót használ, amelyben a 100-as indexű volna a tökéletes modell, amely releváns hibák nélküli. (Pl. a 2010 utáni Volvo S60 esetében a vizsgált autók 89 százaléka ilyen.)
A felmérésben csak az autó és az autósok biztonságára vonatkozó hibákat - futómű/kormányzás, motor/környezetvédelem, karosszéria, fék, elektromos berendezések - számították be. A tipikus hibák előfordulását vizsgálják, mint például a kipufogórendszer rozsdásodása, vagy a felfüggesztés lazulása, amelyek a jármű élettartamát és tartósságát hivatottak értelmezhetően jellemezni.
Az összesített adatok alapján a legjobb középkategóriás autók. Az évjárat itt nem egy konkrét évet jelöl egy bizonyos autóra, hanem az említett típust ekkor kezdték gyártani.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.