A szervezők 10 ezer embert várnak a felvonulásra.
Új starthellyel és új városrészek érintésével rendezi meg a tavaszi nagy bringás felvonulást a Magyar Kerékpárosklub.
Az I Bike Budapest április 22-én lesz, és idén a Szabadság térről indul, érinti a rakpartokat, a Móricz Zsigmond körteret, a Bartók Béla utat, majd az Alagút, a Lánchíd és az Andrássy út érintésével a városligeti Királydombon ér véget.
A Magyar Kerékpárosklub azt is összefoglalta, hogy miért ezen az útvonalon fogják vezetni a felvonulást, hol milyen fejlesztéseket szeretnének:
- Szabadság tér - szeretnék, ha könnyebb lenne átszelni a teret, két éve pedig meg is írták a kerületnek, hogy például a régi MTV székház előtti parkolóján át lehetne vezetni a bringás forgalmat.
- Pesti alsó rakpart - a város és a Duna összekapcsolását ígérő RAKPARK projekt keretében elvileg kerékpársávok vezetnek majd az új rakparti sétány mellett de a Margit hídtól északra eső rakpart átépítésénél végül nem építik meg az ígért kerékpársávokat.
- Közraktár utca - a 9. kerület lemondott a lehetőségről, hogy összekösse a Bálnánál és a Petőfi híd déli oldalánál véget érő bicikliutat, Dél-Pest, Csepel és a Belváros közt ingázók ezért kénytelenek a sétálók közt biciklizni. Emiatt is fontos lenne, hogy legalább a szörnyű állapotban lévő Közraktár utca felújításánál kerékpársávok készüljenek.
- Petőfi híd - a híd két oldalán tavalyelőtt rámpát építettek a járdára, ezzel könnyítve sokak átkelését, ugyanakkor a megoldás konfliktusokat szülhet a gyalogosokkal. A következő felújításnál elkerülhetetlen lenne az elbontott kétoldali irányhelyes kerékpárutak korszerű visszaépítése.
- Bartók Béla út - ide kerékpársávot és korzót is tervezett a főváros, amit a villamosperonok akádálymentesítésekor kellett volna elkészítenie, a peronszélesítéssel járó sávmegszüntetés idején. A kerékpársáv és korzó terveit tájékoztatás nélkül változtatták egy felemás megoldásra.
- Szent Gellért rakpart - a budai rakparti bringaúton a haladást a városnéző turisták és rossz burkolat is nehezíti. Sajnos a növekvő forgalom és építési előírások ellenére is leszűkítették a kerékpárút szélességét.
- Lánchíd és Alagút - a Lánchídon csúcsidőben alig lehet átjutni a dugó miatt, a járművek 10 százalékát közelítő kerékpáros forgalom 2/3-a a zsúfolt járdákra szorul. A hidat átjárhatóvá kellene tenni, ahogy a Clark Ádám teret és az Alagutat is. Az Alagútban legalább felfelé szükséges lenne egy kerékpársáv a budai oldal városba kötéséhez.
- Széchenyi tér - ennek átalakításáról szuper látványtervek készültek, amiket a kerékpárosklub is támogat.
- József Attila utca - itt a Lánchíd irányába egy szakaszon buszsávban lehet biciklizni, az Andrássy út felé azonban kátyúkat és tükröket kerülgetve lehet csak eljutni. Emiatt sokan az árkádok alá menekülve kerülnek konfliktusba a gyalogosokkal. A Magyar Kerékpárosklub szerint a Lánchíd forgalomcsillapítása jelentené a megoldást, valamint kerékpáros és gyalogos fejlesztésekre lenne szükség az Erzsébet térnél is.
- Andrássy út - a Bajcsy Zsilinszky útnál a kerékpársáv egyszerűen megszűnik, sokan ezért a járdára mennek fel. Az Oktogonnál a nagykörúti kerékpársávokért akarnak biciklit emelni, de az Andrássyn is sok szakaszon rossz a burkolat, a Kodály Körönd és a Hősök tere között pedig nem jelölték ki az szervizutat.
- Városliget - bár a Hősök terén tavaly körbeért a kerékpársáv, a Liget átalakítása során elvágnák a Budapest egyik bringás ütőerének számító Olof Palme sétányt, amit rengeteg ingázó használ Zugló, Kelet-Pest és a belváros között.