A 262C volt az első luxus kupé, amit a Volvo piacra dobott. Különlegessége azonban, hogy nem Svédországban készült.
A Volvo épp 40 évvel ezelőtt, az 1977-es Genfi Autószalonon mutatta be azt az autóját, amit minden szempontból az egyik legfontosabb modellnek tartottak – különösen a legnagyobb felvevőnek számító Egyesült Államokban – írja a Carscoops. A 262C néven futó modellt 1978 és 1981 között gyártották, és máig az egyik legelegánsabbként tartják számon.
A cég 1968-tól kezdve már három számjegyes rendszert alkalmazott a modellek azonosítására, ahol az első a sorozatszám, a második a hengerek számát, a harmadik pedig az ajtók számát jelölte. A cég vezető tervezője Jan Wilsgaard eredetileg a 164-es (hathengeres, négyajtós) modellt vette alapul, majd miután az alapvető tervezési munkálatokat elvégezte, a készítésbe bevonták a Torinóban dolgozó Sergio Coggiolat is. Az autó a végső formáját, vagyis a széles C-oszlopokat és a négy helyetti két ajtót neki köszönheti a cég.
A kocsi éppen ezért a 262C elnevezést kapta, az autót azonban nem tudták a göteborgi gyárban összeszerelni, így a gyártás is az olaszokhoz került. A svédek az autóhoz szükséges összes elemet legyártották, a festés és összeszerelés viszont Torinóban történt. Ennek emlékét viseli az az apró jelvény, amit elhelyeztek az autón.
A 262C egy 2,7 literes V6-os motort kapott, ami 141 lóerőt adott le az aszfaltnak. Az első években csak, az ezüstmetál színnel, fekete műanyag tetővel lehetett kapni. A Volvo 262C-t végül 1981-ben szüntették meg, így összesen 6622 darabot gyártottak belőle.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.