Ahogyan azt már tudjuk, Esztergomtól elköszönt a negyed évszázadig itt gyártott modell. Hivatalosan Európának is bemutatkozott a japánok új kompaktja a Genfi Autószalonon.
Az új Swift 10 mm-rel rövidebb teljes hosszban az elődjéhez képest, azonban a tengelytávja 20 mm-rel nagyobb lett. A csomagtér, amely a korábbi Swift leginkább kifogásolható pontja volt 254 l-es lett, 54 l-rel nagyobb, mint a korábbi Swifté. Az autó 15 mm-rel alacsonyabb is, azonban 40 mm-rel szélesebb elődjénél.
Az új Swift egyébiránt egy újgenerációs platformra épül – megegyezően a Balenóval -, amellyel a jármű össztömege mindössze 840 kilogramm bizonyos felszereltség mellett, azaz 120 kg-mal könnyebb, mint elődje. A külsőségeit a széles vállvonal, fekete A-oszlopok és a függőlegesen elrendezett első és hátsó lámpák határozzák meg. Megjelentek a LED-es fényszórók, és a 16"-os könnyűfém keréktárcsák.
A beltérben a műszerfal-csoport középpontjában a színes, vagy monokróm LCD kijelző áll ezek Bluetooth-kompatibilisak, okostelefon kijelzőjének tükrözésére használhatóak a mai elvárásoknak megfelelően.
A motorválaszték lényegében ismert már a Baleno révén a jelenlegi kínálatból, az 1,0 l-es Boosterjet benzinmotor (110 LE), az 1,2 l-es Dualjet benzinmotor (91 LE) , valamit az úgynevezett SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) 90 lóerővel. Ennél a megoldásnál az 1.2 literes szívó motor mellé építettek egy, leginkább az indítást és a hirtelen terheléseket kisegítő elektromos rendszert.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.