Huszonnyolc évvel ezelőtt mutatta be a Lexus az első generációs LS-t, amely egyben a Toyota luxusmárkájának legelső modellje volt. Most az ötödik generáció mutatkozott be a Detroiti Autószalonon.
Az elődjénél hosszabb és alacsonyabb zászlóshajó megjelenését a Lexus aktuális formanyelvével megalkotott kupés sziluett jellemzi. A 3125 mm-es tengelytávolság 35 mm-rel hosszabb, mint a most kifutó LS nyújtott változatáé. Az ultranagy szilárdságú acéllemezek és alumínium felhasználásával mintegy 90 kilogrammal csökkentették az LS padlólemezének és karosszériájának súlyát, ebben pedig az új V6-os motornak is fontos szerep jut.
A kifejezetten az új LS-hez tervezett duplaturbós, 3.5 literes erőforrás 421 lóerőt és 600 Nm maximális nyomatékot produkál. Mindezt most először tízfokozatú automataváltóval párosítja, amely így 4,5 másodperces nulla-százas sprintet biztosít számára.
Nem csak kívül, de belül is komoly a fejlődés, részben az új műszerfal és kárpitkombinációk, részben pedig a 28 irányban állítható, fűtés-, hűtés- és masszázsfunkcióval is megrendelhető első üléseknek köszönhetően. A tervezők a hátsó ülésen utazókra is kiemelt figyelmet fordítottak, hiszen a fűtés, a hűtés és a masszázsfunkció lehetősége kényeztető hangulatot teremt a hátsó üléssorban is, míg a lábtér nagyobb, mint a korábbi generációkban, a hátsó szélső ülésekhez rendelhető luxuscsomagban pedig olyan tételek szerepelnek, mint a Shiatsu masszázs és a kihajtható lábtartó.
Vezetéstámogató asszisztensek terén is tartogat újdonságokat az LS, hiszen a világon elsőként jelenik meg benne az aktív kormányzással kiegészített ösztönös gyalogosfelismerés. Ha a rendszer gyalogost észlel az autó sávjában – és gázolásveszély fenyeget –, az LS automatikusan fékez, és kikerüli a sávban álló embert.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.