A Clubsport S Edition 40 kivitelben a kétliteres turbós benzinmotor 265 lóerőt produkál, de a túltöltésnek köszönhetően erre még rátesz egy lapáttal, ha padlógázt nyomnak neki.
Kissé nehéz követni mostanság az eseményeket a Volkswagen Golf háza táján annyi újítás történt a teljes modellpalettán, kezdve a nemrég bemutatott komplett ráncfelvarrástól egészen a limitált szériás modellekig. Utóbbiak közül igazi jövőbeli klasszikusnak ígérkezik a GTI 40. évfordulójára bemutatott Clubsport Edition 40 széria, amely némileg eltér a Nürbürgringen körrekordot autózó Clubsport S-től.
Az Edition 40 modellekben ugyanis a 2.0 literes TSI benzinmotor „csak” 265 lóerőt produkál, de tíz másodpercig 290-et képes kipréselni magából a túltöltésnek köszönhetően. Ennek áldásos hatásaként 6,3 másodperc alatt abszolválható vele a nulla százas sprint (váltótól függetlenül), míg a végsebessége szokás szerint 250 km/óránál van lekorlátozva. Hogy mindezt maximálisan ki lehessen autózni, egyedi aerodinamikai elemekkel is felszerelték, amelyek tényleges leszorítóerőt termelnek.
Különleges kiadás révén az utasterét is átszabták, valamint a jubileumi szériára emlékeztető plakettek sem hiányozhatnak. Mindezekkel együtt igazi jövőbeli klasszikusnak számít, pláne olyan ízlésesen konfigurálva, mint az alábbi fényképeken látható éjfekete, jobbkormányos példány. Apropó britek: a Szigetországba ezer darab Edition 40 kivitelű GTI-t szántak a wolfsburgiak, de már elővételben eladták az összeset.