A japánok leleplezték a jövő évi WRC-versenyautójukat, hatalmas szárnnyal és légterelő elemmel, mint egy Forma-1-es autón.
Izgalmas szezonnak néz elébe a WRC mezőnye 2017-ben, hiszen amellett, hogy az utóbbi éveket domináló Volkswagen jövőre már nem lesz ott gyári csapatként a mezőnyben, az új szabályoknak köszönhetően sokkal gyorsabb és látványosabb autókat láthatunk. Ha ez nem lenne elég, további örömhír a szakág rajongóinak, hogy 1999 után végre visszatér a Toyota, amely az eddigi hírek szerint apait-anyait beleadott a Yaris-alapú versenygép fejlesztésébe, a csapatot pedig teletömte finn versenyzőkkel.
A japánok a napokban tették közzé az első fényképeket a végleges autóról, amelyen első pillantásra több a szárny és légterelő elem, mint egy F1-es versenyautón. Ez leginkább az új szabályrendszernek köszönhető, amely sokkal komolyabb aerodinamikai fejlesztéseket enged. Ezt a japánok ki is használták, így a Yarison a gigantikus hátsó szárny, a karbondiffúzor, és a légterelőkkel megpakolt első lökhárítón túl még a külső visszapillantó tükrök is termelnek némi leszorítóerőt.
Erre szükség is lesz, ugyanis az 1.6 turbómotorja 380 lóerőt és 425 Nm maximális nyomatékot szabadít az összkerék-hajtáson és a hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül a kerekekre. Ebben három diffizár is segítségére van, ami leginkább a havas és murvás szakaszokon jön jól. Az autó végsebessége a rövid áttételezés miatt nagyjából 200 km/óra.
Hogy a technika megfelelő kezekben legyen a Toyota Gazoo Racing leszerződtette csapatfőnöknek Tommi Mäkinen négyszeres ralivilágbajnokot, a versenypilótának pedig Jari-Matti Latvalát és Juho Hänninent.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.