Igazi misszió az e-autós közautós rendszer, nem is a legegyszerűbb a használata, de valakinek hasznos lehet. És a levegő sem lesz koszosabb, elektromos autót sem kell venni, mégis autózhatunk.
Mostantól nemcsak a saját bicikli válhat feleslegessé a fővárosiaknak, elektromos autóra sem kell már gyűjtenie a környezettudatos polgároknak, mert itt a Greengo, a közautók új rendszere. A Forbes számol be arról, hogy hároméves tesztüzem után végre megindul az üzemszerű működés. Saját lakás, saját autó – itthon sokkal jobban ragaszkodunk a sajáthoz, mint Nyugaton, ahol – a bérlakásokhoz hasonlóan – számos autós bubirendszer is működik. (Korábban nálunk is voltak már erre próbálkozások)
Itthon már három éve tesztelik a rendszert, most pedig mindenki kipróbálhatja. Kell hozzá egy app, amin elég sok adatot meg kell adni, regisztrálni kell a weboldalon, és sajnos személyesen is be kell mutatni a dokumentumokat az ügyfélszolgálaton. Ezek után az app jelzi, hogy hol vannak szabad autók a városban leparkolva – nincsenek dokkolók. A kiválasztott autót le kell foglalni, 30 percig csak mi tudjuk átvenni. Az autó nyitása egy PIN-kód segítségével történik, a kulcs és forgalmi a kesztyűtartóban van. Az autó beindítása sem a legegyszerűbb, ugyanakkor automata váltós elektromos autóról van szó, tehát sebességet nem kell már váltani benne olyan sokszor.
Az autó töltését a cég végzi, de a sofőröknek jó tudni, hogy a nagy fékezés, a légkondi, a kinti hideg rövidíti az élettartamot. A töltöttségtől függő hatótávot az app minden autóra lebontva mutatja.
Árak:
-egyszeri díj 5900,- (bankkártya-regisztráció+regisztrációs díj)
-havidíj 990,-
-autóbérlés 65 ft/perc
-parkolás 15 ft/perc
-ha elhagyjuk a slusszkulcsot: 100 000,-
Kinek lehet jó a Greengo? "Alapvetően azoknak, akik városon belül akarnak rohangálni, de nem akarnak egy autóval bajlódni – fizetni a mindenféle adókat utána, szurkolni a benzinkúton 10 forint üzemanyagár-csökkenésért, parkolót keresni minden este. A Greengo autóit bárhol le lehet tenni, ahol más számára is könnyen hozzáférhető, nincs töltősziget, ahová kötelezően el kéne vinni."
A gyorshajtás és egyéb szabálytalankodások terhei a használóra szállnak. Ha pedig valaki nagyon bekattan, akkor az autót a központból is le tudják állítani.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.