Autó hvg.hu 2016. november. 05. 11:14

Így választunk autót a csehekhez, szlovákokhoz és lengyelekhez képest

Közös pont, hogy a hiedelmekkel ellentétben eléggé logikusan vásárolnak használtautókat nálunk és a környező országokban is az emberek.

Nagyjából 4,5 milliós használtautó-piacon dolgozik a régióban az AAA Auto. Időről-időre kiadják, az egyes országokban, milyen használtautókat preferálnak a vevők, ami jó alapot szolgáltat összehasonlítani, hogyan is néz ki egy-egy ország használtautó-parkja.

Az idei évet egyelőre 58 ezer autó eladásai alapján rendezték táblázatba. Ebből is jól látható, hogy mennyire eltérő Csehország, Magyarország, Lengyelország és Szlovákia autóvásárlóinak preferenciája. Az egyik legérdekesebb adat, hogy az eladott autók átlagára csoportszinten 2 145 000 forint, addig a magyar piacon 1 628 000 forint volt.

Jól látható, hogy a gyártói kapacitás mennyire meghatározó a választást tekintve. A magyar piacot az Opel és a Suzuki helyi gyártólétesítményei uralják, míg a cseh és a szlovák piacot a Škoda. Vannak azért közös trendek is, például a Ford vagy különösen a Volkswagen Passat, amely mind a négy országban nagyon elől van. De ugyan így látszik a cseh gazdaság a többi országnál jobb állapota, a listán elől lévő autók összetételéből.

aaaauto.hu

A karosszériatípusra és a motorra vonatkozó preferenciák is eltérőek a magyar ügyfelei körében, mint más régióbeli piacainkon. Csoportszinten a kereskedő ügyfeleinek 55 százaléka választott dízelmeghajtású gépkocsit, míg Magyarországon 67 százalék.

aaaauto.hu
Hirdetés
hvg360 Horn Andrea 2025. január. 15. 19:50

Még viszi a szél a lángokat, hogyan lesz ebből olimpia Los Angelesben?

Még meg sem fékezték a pusztító tüzeket, el sem kezdődhetett az egyébként gigászi összegűre becsült károk felmérése, Los Angeles vezetésének már amiatt főhet a feje, hogyan tudja mindössze három és fél év múlva a nyári olimpiára érkező emberek millióit fogadni. Az egyébként is deficites költségvetésű városnak meg kell találnia az egyensúlyt abban, mennyit költ a természeti katasztrófa utáni helyreállításra, és mennyit az olimpiai felkészülésre. Nem könnyíti a helyzetét, hogy anyagi felelősséget vállalt arra az esetre, ha a 6,9 milliárd dollárosra becsült büdzsé túlszalad.