A legutóbb például másfél évet szánt egy 350 GT-re, amelyről eleve kevesen mondanák meg, hogy egy Lamborghini, pedig ez volt az olaszok első sorozatgyártásba kerülő modellje.
Ha legendás Lamborghini-modellekről van szó, a többség valószínűleg a Miurára, a Countach-ra, vagy esetleg a még mindig fiatalnak számító Diablóra asszociál, pedig ezeket megelőzően ott volt a 350 GT, ami nélkül a többi nem is jöhetett volna létre.
Ez volt ugyanis a Lamborghini első sorozatgyártású modellje, amit 1964-ben mutattak be a Genfi Autószalonon. A sikerének köszönhetően 120 példányt gyártottak belőle az elkövetkezendő két és fél évben, így ennek köszönheti a Lamborghini, hogy szintet lépett, vagyis sportautógyártóként bekerült abba az illusztris társaságba, ahova a Ferrari is tartozott.
A 350 GT pusztán a jelentőségét tekintve is egy vágyott darab a gyűjtők körében, de a légiesen könnyed formatervének köszönhetően önmagában is ott van a helye legszebb veteránautók között. Pláne egy olyan korai példánynak, mint a képeken látható 1964-es autó, amit a Lamborghini házon belüli restaurátor csapata, a PoloStorico vett kezelésbe.
Az egy éven át tartó felújítás során 1150 munkaórát szántak a karosszéria és az utastér felújítására, míg a mechanikai egységek és az elektromos berendezések rendbetétele 780 munkaórát emésztett fel. A munkálatok során igyekeztek minden esetben korabeli eljárással dolgozni, így például az eredeti anyagösszetételű és árnyalatú fényezés 22 rétegben, kézzel került fel a karosszériára.
Az olasz szakemberek aprólékos munkája és a gyári alkatrészek használata meghozta az eredményt, hiszen a 0121-es alvázszámú példány gyönyörű lett. A tulajdonosa nem is tudta megállni, hogy ne próbálja ki valamilyen autentikus helyszínen, így az átadás után a modenai versenypályára vezetett az útja, ahol 80 kilométert tett meg vele.
Valószínűleg a 3.5 literes V12-es motort nem forgatta tiltásig, de így is csodálatos élmény lehetett, ahogy az újjászületett autó visszatért a versenypályára. Az eseményen ráadásul az autó legelső tulajdonosa is jelen volt, így az autóról szóló történeteket is meghallgathatta a jelenlegi gazdája.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.