A svédeknél nagy hagyománya van az emelt hasmagasságú, összkerékhajtású kombiknak, így a V90-t is utolérte a sors.
Az évek óta tartó SUV-láz miatt jelentősen csökkent a kombik iránti kereslet, pedig a legtöbb vásárlónak tökéletesen megfelelne egy jól pakolható puttonyos modell a látványos divatterepjárók helyett. Van azonban átmenet a két kategória között, mégpedig az emelt hasmagasságú, összkerékhajtású kombik világa, amit a Volvónál Cross Country-nak hívnak. A svédek terepkombijai kezdettől fogva nagy népszerűségnek örvendenek a praktikumot és hétköznapi használhatóságot kereső családok körében, így csak idő kérdése volt, hogy mikor készül el az új V90-ből is a terepes változat.
Aki esetleg arra tippelt volna, hogy a Párizsi Autószalonon találkozhat majd először a V90 Cross Country-val az tévedett, ugyanis a Volvo idén nem jelenik meg a kiállításon, helyette inkább saját rendezvényeket, tesztvezetéseket szerveznek, legalábbis a „vásárlókkal való közvetlenebb kapcsolatból” erre lehet következtetni. Ez egyben azt is jelenti, hogy a most leleplezett V90 CC-vel is csak a kereskedésekben találkozhat majd először a nagyérdemű.
A terepes változatot műanyag kasztni-toldatok és az összkerék-hajtás különböztetik meg a normál kiviteltől, valamint a 65 milliméterrel emelt hasmagasság, amivel még a legnagyobb konkurenciának számító Audi A6 Allroadot is lepipálja 3 centivel. A motorpalettáról egyelőre nem esett szó, de nagy meglepetésre nem kell készülni, valószínűleg ugyanazok a négyhengeres turbós benzines és dízel blokkok adják majd a kínálatot, mint az S90/V90 esetében.
A V90 Cross Country gyártása már ősszel beindul a torslandai üzemben, a legelső példányokat pedig 2017 első negyedévében vehetik át a leggyorsabb megrendelők.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.