Autó hvg.hu 2016. szeptember. 16. 08:27

Előbújt a Mercedes mostani legdögösebb kabriója

A Mercedes-AMG GT Roadster rögtön kétféle változatban is kapható lesz, az alapmodell 476 lóerős, míg a csúcsváltozat 557 paripát tudhat magáénak.

Az október elején kezdődő Párizsi Autószalon egyik legkívánatosabb újdonságáért a Mercedes-Benz standjához kell elzarándokolni, ugyanis itt debütál a nagyközönség előtt az AMG GT kabrió változata. A kétüléses roadster rögtön kétféle verzióban készül majd, amikben ugyanaz a 4.0 literes V8-as biturbó motor dolgozik, de eltérő teljesítménnyel. Az alapmodellben 476 lóerőt és 630 Nm maximális nyomatékot produkál, míg a GT C csúcsmodellben 557 paripát és 680 Nm-t csaltak elő belőle az AMG mérnökei.

Mercedes-AMG

A teljesítményadatokból sejthető, hogy az alapmodellnek sem kell szégyenkeznie a menetdinamikát illetően, a nulla-százas sprintet kereken 4 másodperc alatt futja, a végsebessége pedig eléri a 302 kilométer/órát, amivel az egyik leggyorsabb nyitott tetős modell a piacon. A GT C még ezt is übereli a 3,7-es gyorsulásával, illetve a 316 kilométer/órás végsebességével, de nem csak nyers erőben, hanem technikai csemegében is többet kínál. Megkapta például a nemrég bemutatott AMG GT R hátsókerék-kormányzását, amihez elektronikusan vezérelt hátsó differenciálzár, és adaptív sportfutómű is jár.

Mercedes-AMG

Mindkét változatban hétfokozatú duplakuplungos automataváltó segíti a V8-as motor munkáját, ami Race üzemmódban még drasztikusabban vágja be a sebességi fokozatokat. Utóbbi alkalmazása esetén a sportkipufogó is nyitott állásba kapcsol, így jobban ki tudja ereszteni dübörgő orgánumát a négyliteres V8-as.

Az AMG GT Roadster háromrétegű vászonnal szerelt tetőszerkezete mindössze 7 másodperc alatt nyitható/csukható, 50 kilométer/órás tempóig akár menet közben is. A vászon fekete, piros vagy bézs színben rendelhető, míg a külsőhöz 11, az utastérbe pedig tízféle árnyalat közül lehet választani. A magnézium, acél és alumínium kombinációjának köszönhetően a tetőszerkezet és a plusz merevítések sem dobják meg az AMG GT Roadster tömegét, olyannyira, hogy az alapmodell pár kilóval 1,6 tonna alatt marad, míg a GT C 1,66 tonnát nyom.

Mercedes-AMG
Mercedes-AMG

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tornyos Kata 2025. január. 07. 12:00

Vészesen terjednek a légúti fertőzések, de honnan tudjuk, hogy coviddal, influenzával vagy megfázással van-e dolgunk?

A téli időszak minden évben egyet jelent az influenzaszezonnal, és ez idén sincs másként. Magyarországon fokozódik a járványhelyzet, szinte mindenki talál a környezetében olyan embert, aki lázra vagy köhögésre panaszkodik, de még nem késő beadatni az influenza elleni védőoltást a HVG által megkérdezett szakértők szerint. Mi a különbség tünet és tünet között, és melyik légúti megbetegedés lehet igazán veszélyes? Erről is beszélt Várdi Katalin pulmonológus és Kemenesi Gábor virológus.