A Mercedes-AMG GT Roadster rögtön kétféle változatban is kapható lesz, az alapmodell 476 lóerős, míg a csúcsváltozat 557 paripát tudhat magáénak.
Az október elején kezdődő Párizsi Autószalon egyik legkívánatosabb újdonságáért a Mercedes-Benz standjához kell elzarándokolni, ugyanis itt debütál a nagyközönség előtt az AMG GT kabrió változata. A kétüléses roadster rögtön kétféle verzióban készül majd, amikben ugyanaz a 4.0 literes V8-as biturbó motor dolgozik, de eltérő teljesítménnyel. Az alapmodellben 476 lóerőt és 630 Nm maximális nyomatékot produkál, míg a GT C csúcsmodellben 557 paripát és 680 Nm-t csaltak elő belőle az AMG mérnökei.

A teljesítményadatokból sejthető, hogy az alapmodellnek sem kell szégyenkeznie a menetdinamikát illetően, a nulla-százas sprintet kereken 4 másodperc alatt futja, a végsebessége pedig eléri a 302 kilométer/órát, amivel az egyik leggyorsabb nyitott tetős modell a piacon. A GT C még ezt is übereli a 3,7-es gyorsulásával, illetve a 316 kilométer/órás végsebességével, de nem csak nyers erőben, hanem technikai csemegében is többet kínál. Megkapta például a nemrég bemutatott AMG GT R hátsókerék-kormányzását, amihez elektronikusan vezérelt hátsó differenciálzár, és adaptív sportfutómű is jár.

Mindkét változatban hétfokozatú duplakuplungos automataváltó segíti a V8-as motor munkáját, ami Race üzemmódban még drasztikusabban vágja be a sebességi fokozatokat. Utóbbi alkalmazása esetén a sportkipufogó is nyitott állásba kapcsol, így jobban ki tudja ereszteni dübörgő orgánumát a négyliteres V8-as.
Az AMG GT Roadster háromrétegű vászonnal szerelt tetőszerkezete mindössze 7 másodperc alatt nyitható/csukható, 50 kilométer/órás tempóig akár menet közben is. A vászon fekete, piros vagy bézs színben rendelhető, míg a külsőhöz 11, az utastérbe pedig tízféle árnyalat közül lehet választani. A magnézium, acél és alumínium kombinációjának köszönhetően a tetőszerkezet és a plusz merevítések sem dobják meg az AMG GT Roadster tömegét, olyannyira, hogy az alapmodell pár kilóval 1,6 tonna alatt marad, míg a GT C 1,66 tonnát nyom.


Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.