Kevesebb, mint száz példány maradt fent az 1957 és 1965 között gyártott Jollyból, így manapság a fellegekben jár az ára, pláne egy ilyen hibátlan állapotú darabnak.
Mifelénk a strandautók sohasem terjedtek el igazán, ami tengerpart híján valahol érhető is, de azért az 1957 és 1965 között gyártott Fiat 500 Jolly bármelyik puccos balatoni kikötőben megállná helyét. Ezt a mindennél aranyosabb formatervének köszönheti, ami a Ghia karosszéria-műhely munkáját dicséri. Ott fosztották meg a tetejétől, az ajtóitól és a hátsó ablakától, az utasterét pedig vízállóvá varázsolták a fémkeretes, fonott ülésekkel és a gumiborítással.
Az 1957 és 1965 között gyártott mókás kisautóból mintegy 400 darab készült, de mostanra csupán kevesebb, mint száz példány maradt fent belőle, így igazi kincsnek számít a birtoklása. Pláne egy olyan restaurált darabnak, mint a képeken látható türkizkék gyönyörűség, ami az 1957-es évjáratával a korai modellek közé tartozik. Kéthengeres, léghűtéses, 749 köbcentis motorja 17 lóerőre volt képes fénykorában, és ezt valószínűleg a gyári 4 fokozatú váltóval szerelve most is tudja, köszönhetően a minden részletre kiterjedő felújításnak.
A jó hír pedig vele kapcsolatban, hogy az Auctions America november 5-i árverésén kalapács alá kerül, így valaki pár tízezer dollárért cserébe szert tehet a világ legcukibb kabriójára.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.