Magyar fejlesztésű önvezető autót és okos kormányrendszert mutatott be Zsámbékon a thyssenkrupp.
Magyar mérnökök által készített önvezető autót és a legújabb elektromechanikus „okos” kormányrendszereit mutatta be ma a thyssenkrupp budapesti E/E (elektromos és elektronikus) fejlesztőközpontja. A hazai központ különlegessége, hogy magyar mérnökök innovációja vonzotta ide a német thyssenkrupp konszernt.
Vizuális jelfeldolgozás alapján működő önvezető autót és a legújabb fejlesztésű elektromechanikus, szoftverekkel vezérelt kormányrendszereket mutatott be ma a zsámbéki Driving Camp-en a német thyssenkrupp konszern.
Az itt fejlesztett okos kormányrendszerek a hagyományos, folyamatosan energiát felvevő hidraulikus rendszer helyett elektromotoros rásegítést alkalmaznak, így csak akkor fogyasztanak energiát, ha a kormányt ténylegesen elforgatják, ezért autótípustól függően akár 0,3 liter üzemanyagot is megtakarítanak száz kilométerenként, valamint műszakilag megbízhatóbbak a hagyományos rásegítéseknél.
A szoftveres vezérlés biztonsági és kényelmi funkciók egész sorát teszi lehetővé, mint amilyen az oldalszél-kompenzáció vagy a parkolási asszisztens, ráadásul az önvezető autók számára nélkülözhetetlen hozzáférést képes biztosítani a kormányrendszer irányításához.
Marc de Bastos Eckstein, a thyssenkrupp Presta Hungary ügyvezetője elmondta, hogy az önvezető autók megjelenése hatalmas paradigmaváltást okoz majd a világban, ugyan ma még kérdés, hogy milyen feltételekkel vezethetnek automatikus rendszerek az utakon. Az elektronikus rendszerek ugyanis mindig odafigyelnek, soha nem fáradnak el, reakcióidejük pedig már most is megelőzi az emberekét.
A thyssenkrupp hazai fejlesztőközpontja eredetileg azért fogott az önvezető autókkal való tesztekbe, mert Budapesten olyan kormányrendszereket fejlesztenek, amelyek majd csak 10-15 év múlva kerülnek utcai autókba, viszont a magyar fejlesztőknek már most szükségük lenne ilyen autókra a tesztekhez.
Önvezető autót más is készít, viszont a mi rendszerünk már most kompatibilis szériaautókkal, és árában még egy középkategóriás autó számára is elérhető lehet – húzta alá fejlesztésük jelentőségét Fitos Csaba, thyssenkrupp Presta Hungary technológiai fejlesztésért felelős vezetője, ugyanakkor felhívta a figyelmet, hogy mind technikai, mind szabályozási oldalról még rengeteg kérdést meg kell válaszolni az önvezető autók szériaszerű megjelenéséig.
A thyssenkrupp Presta Hungary a budapesti fejlesztőközponton kívül futómű gyárat üzemeltet Győrben és jelenleg zajlik egy harmincmilliárd forintra rúgó zöldmezős beruházás Jászfényszarun, ahol 2017-től kezdve elektromechanikus kormányrendszereket (C-EPS) és hengerfejbe integrált vezérműtengelyeket gyárt majd a konszern.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.