Állítólag pickup-ot fog gyártani a bajor és stuttgarti prémium márka is. Nézzük meg mennyire lehet komoly ez az egész ötlet.
A német prémium márka felől érkeztek a héten olyan pletykák, miszerint a suttgarti riválisához hasonlóan beszáll a platós kishaszonjárművek gyártásába. Amit korábban, csak április dizájntréfaként – egy BMW M3-as lefűrészelt tetejével és meghosszabbított tengelytávjával csináltak meg - akár valósággá is válhat.
Magyarázatképpen vegyük elő, amit a Mercedesnél tervben lévő hasonló járműről tudunk. Az autó, a klasszikusnak nevezhető elvárásokat teljesíti, 1 tonna terhelhetőségű lesz, hathengeres dízelmotorral és a gyártó haszongépjármű-gyártó részlegében készülne. A Daimler abszolút főnöke Dieter Zetsche már több mint egy éve elmondta, az új szegmensbe való belépésük a vállalat globális növekedési stratégiájának egyik állomása. Hozzátette: ugyanazokkal a jellegzetes mercedeses jellemzőkkel kívánják ezt az autót is megalkotni, ami autóikat jellemzi: komfortos, jó értéktartású, biztonságos.
Ami már kiderült azóta, hogy az áruszállító a Daimler & Renault-Nissan együttműködés keretében az új Nissan Navarra platformját használná, amelyre a német dizájnerek teljesen más karosszériát építenének fel. Az újdonság elnevezése a jelenlegi Mercedes-es besorolás szerint Mercedes-Benz GLT lenne.
Rátérve a BMW platós terveiről szóló hírekre, amelynek a márka ausztráliai vezetése adott muníciót, szintén a globális terjeszkedés új lehetőségei adnak leginkább alapot. A BMW is láthatóan tovább viszi azt a trendet, hogy az autók az egyes piacoknak speciális modelleket kínálnak. Ilyen például a héten bemutatott 1-es sorozat szedán változata, amelyet a márka kínai leányvállalata fog gyártani, egyelőre csak arra a piacra.
Ami a pickupokat illeti, mindkét márkának az amerikai piac jelentené az igazán nagy lehetőséget ebben a kategóriában. Ugyanakkor, ez legalább olyan nehéz terep, mint amennyire ígéretes. A Mercedes autói ugyanis Spanyolországban, illetve Argentínában készülhetnek, ami jelentősen megdrágíthatja őket az amerikai védővámok miatt. A BMW-nek viszont van amerikai gyára már jelenleg is. Az amerikai, úgynevezett „chicken tax” (csirkevám) 50 éves intézménye miatt, az import kisteherautókat 25 százalékos extraadó terheli, amely érthetően akkora versenyhátrányt okoz, amit nem érdemes felvállalni. (A csirkevám éppen az olcsó amerikai csirkére kirótt európai adó volt a hatvanas években, amelyre válaszul az amerikaiak a burgonyakeményítő, néhány szeszes ital és a könnyű haszonjárműveket adóztatták meg bosszúból, és a kifejezés náluk honosodott meg.)
Az európai, ausztrál és latin-amerikai piacokon, ahol a fenti problémával nem kell megküzdeni, a modellek leginkább a Toyota Hilux, Volkswagen Amarok és a Ford Ranger ellenfelei lehetnek.