Nem kell a tető a magyarnak, akkor sem, ha így drágább a kocsi.
Az egyik legjellemzőbb trend idén a használtautó-piacon a nyitott tetős autók iránti folyamatosan növekvő kereslet. Már az utóbbi években is egyre több vásárló választotta ezeket, ugyanakkor az idei első félévben robbanásszerű növekedés mutatkozott a kabriók piacán. A használt autókat forgalmazó AAA Auto közlése szerint a Magyarországon értékesített kabriók számában nyolcszoros növekedést tapasztaltak. Eközben Európában háromszor annyi kabriót értékesítettek az idei év eddigi részében, mint a tavalyi év azonos időszakában.
A vásárlókat még a kabriók jellemzően magasabb árai sem riasztják el. A vevők egy nyitott tetős modellért általában 30 százalékkal többet is hajlandóak kifizetni egy ugyanolyan kategóriájú hagyományos modellhez képest.
A kabriók lehetnek 2 vagy 4 ajtósak, és lehet lenyitható vagy merev, levehető tetejük is. A tető készülhet vászonból vagy lehet merev szerkezetű, amely elsősorban acélból vagy más anyagból készül.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.