Egy járműben futó milliónyi elektromos vezeték sokkal jobban hasonlít az ember idegvezetékeire, mint az akár elsőre kézenfekvő lenne. A Bentley Bentayga ilyen szempontból is igen látványos.
A tavaly bemutatott Bentley Bentayga volt az első képviselője a luxus kategóriájú szabadidő-autóknak. Bár a megítélése a 60 millió forintról induló arisztokrata SUV-nak elég felemás, az nem kérdéses, hogy nem spóroltak a technológia háttér magas szintű megvalósításán.
Most igen látványosan be is mutatta a gyártó mindezt, a gépkocsi vezetékelésén keresztül. A Bentley Bentayga-ban található számtalan elektronikai rendszer, a radarok, a 12 voltos kisfeszültségű hálózat, a speciális 48 voltos rendszer, amely a futóművet vezérli, a parkolóasszisztensek, a fényszórók, a 18 hagszórós hifi, vagy akár a hűthető-fűthető masszázsfunkciós ülések, nem is beszélve a kocsiban található pezsgőhűtő összes vezetékének 3D-s ábrázolásával.
Hogy arról is némi fogalmat kapjunk, milyen komoly informatikai munka van egy ilyen modell mögött, Peter Guest a Bentayga termékmenedzsere elmondta a Car&Driver magazinnak, hogy 100 millió soros kód fut a Bentayga operációs rendszerén. Jellemzően, ez egy mai modern autóval kapcsolatos egyik legkomolyabb feladat, a számtalan rendszer megfelelő kommunikációját és működését biztosítani. Mindezek a kódok 90 kontroll egységet vagy kisebb számítógépet irányítanak a Bentayga saját hálózatában, amelyből 7 különböző feladatkörű található a luxus szabadidő-autóban.
Természetesen egy ilyen vezetékhálózatnak már komoly tömege van, ami jelen esetben közel 50 kilogrammot tesz ki a kocsi össztömegéből.