A Lister manufaktúra által gyártott magnézium karosszériás „Knobbly” Jaguarokból mára egyetlen eredeti példány sem maradt fenn, ezért a cégnél úgy döntöttek, hogy tíz darabot ismét elkészítenek a legendás típusból.
A nemrégiben feltámasztott Lister Motor Company is csatlakozik azon gyártók közé, akik felélesztenek egy veterán brit versenyautót, méghozzá az 50-es években híressé vált, hullámzó karosszériás „Knobbly” Jaguart. Anno a versenygép műszaki alapjait a D-Type szolgáltatta, amire a brit manufaktúra áramvonalas karosszériát tervezett magnéziumból. Ezzel aztán Sir Stirling Moss győzni is tudott az 1958-as silverstone-i futamon, megelőzve Graham Hillt és Roy Salvadorit, a Lister Jaguar „Knobbly” pedig örökre beírta magát a legendás versenyautók történelemkönyvbe.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/0833a236-cd05-4d19-aa62-2c3c4e10afe2.jpg)
A csodás versenygépből az idő múlásával egyetlen eredeti példány sem maradt fent, ezért a Listernél úgy döntöttek, hogy tíz darabot ismét elkészítenek belőle, kézi gyártással, egyenként egymillió fontos összegért cserébe. Mindegyik példány Sir Stirling Moss egykori autójának műszaki specifikációi alapján készül, és a magnéziumkasztni révén csupán 841 kilogrammot nyom a mérlegen. A hitelesség jegyében a (szintén eredeti tervek alapján, manufakturális keretek között készülő) soros hathengeres, 3.8 literes Jaguar-motor dolgozik bennük 337 lóerővel és 400 Nm maximális nyomatékkal, illetve négyfokozatú manuális váltóval szerelve.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/72ae961f-7bf6-4abc-9faf-9b50b5c2abe6.jpg)
A feltámasztott versenygép négy másodperc alatt gyorsul álló helyből százas tempóra, az igazán bátrak pedig a 296 km/h-s végsebességét is kipróbálhatják majd, akár közúton is, mivel utcai és versenypályás specifikációval is rendelhető lesz. Aki tehát mindennél jobban vágyódik az 50-es évek vakmerő autóversenyzői közé, annak most 1 millió fontért cserébe itt a legjobb alkalom, hogy átélje az élményt.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/d7a3d729-52df-40a2-b169-b4d595f01ebe.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/386149bd-718c-45ab-b1b3-09e5ec093b2d.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/af5c0eed-b6b8-4b86-bf1a-76f9a0887120.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/d4b4dfac-0e43-423d-9447-4c58fd2869c6.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/e5945355-9349-4e14-ae78-e7dbe1cdbdb2.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/c90163cb-50b3-4554-b407-33687f02f8d5.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.