Autó hvg.hu 2016. június. 30. 06:46

Elkapta a fonalat a Citroen, teljesen más az új C3

Látványos formavilágot és kellemes utasteret álmodtak meg a franciák a városi kisautójuknak, világújdonságként pedig beépített HD videókamerával is felszerelik.

Dizájn fronton az utóbbi évek egyik legnagyobb durranása volt a Citroën C4 Cactus, amely itthon ugyan nem lett túl gyakori vendég az utakon, Nyugat-Európában azonban kifejezetten szeretik az egyediségre fogékony vásárlók. A franciák éppen ezért most folytatják a sort az új C3-mal, amely – a frissen közzétett sajtófotók alapján – minden olyan stíluselemet megkapott, ami a Cactust is kiemelte a tömegből.

Citroen

Az újdonság megőrizte az előd kerekded formáját, de az arányok enyhe módosításával és az extravagáns stíluselemekkel nagyot lépett előre. A két szinten elhelyezett világítótestek, a márkaemblémából kiinduló dupla krómcsík, valamint a ködfényszórókat keretező színes betétek összetéveszthetetlenné teszik. No meg persze az Airbump betétek, amelyek sajátos grafikai elemként nemcsak a karosszéria védelmét szolgálják, de a gépjármű stílusát is karakteresebbé teszik.

A karcolásbiztos felület alatt rejlő légbuborékok ütéstompító hatással rendelkeznek. A hőre lágyuló poliuretánból készült védőelemek ellenállnak a nap, a víz, az elöregedés vagy a karcolások jelentette mindennapi megpróbáltatásoknak. Ezek már önmagukban garantálják a látványos megjelenést, de a kilencféle külső színárnyalat és a háromféle tetőszín kombinációja mintegy 36-féle párosítást tesz lehetővé.

Citroen

Az üde külső hasonlóan kellemes belteret takar, ugyanis négyféle belső kivitel közül lehet választani, melyek között a különbség elsősorban a műszerfallal harmonizáló speciális üléskárpitokban keresendő. A kényelem és a használhatóság szempontjából megemlítendő, hogy az első válltér két centiméterrel gyarapodott, a kesztyűtartó a legnagyobb a kategóriában, a fedélzeti rendszer pedig a 7 colos központi érintőképernyővel vezérelhető.

Fontos újdonság továbbá, hogy az új C3-ban világelsőként debütál a ConnectedCAM Citroën nevű beépített kamera. A csatlakoztatott, nagy látószögű, kétmillió pixeles, full HD kamera GPS-szel és 16 GB memóriával rendelkezik. A közvetlenül a belső visszapillantó tükör mögött elhelyezett eszköz – mintegy tanúként – felveszi, amit a vezető maga előtt lát. A látottak megörökítését két fő funkció teszi lehetővé: a vezető egy gombnyomással lefényképezheti, amit lát, és a fotót biztonságosan megoszthatja a közösségi oldalakon.

Citroen

A gomb hosszan tartó lenyomásával max. 20 másodperces videofelvétel készítésére is lehetőség van, amelyet a gépjármű leállítását követően szintén meg lehet osztani. A továbbítás a fotók és videofelvételek fogadására és megosztására szolgáló ingyenes alkalmazás segítségével történik. Ennél jóval fontosabb, hogy ütközés esetén a felvétel automatikusan elindul, és összesen másfél percnyi anyag rögzítését teszi lehetővé (30 másodpercig előtte, 1 percig utána). A rendszer hasznos lehet egy közlekedési incidens megítélésében, és akár bizonyítékul is szolgálhat.

Az új C3 erőforrásai között a legújabb generációs PureTech benzinmotorok és BlueHDi dízelmotorok találhatók. A háromhengeres PureTech 68, 82 és 110 (Stop & Start) benzinmotorokhoz és a BlueHDi 75 (Stop & Start), ill. 100 (Stop & Start) dízelekhez is kézi váltó társul, de nem sokkal a jövő év eleji bevezetést követően a hatfokozatú automataváltó is megjelenik majd a kínálatban.

Citroen
Citroen
Citroen
Citroen

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Fetter Dóra 2024. december. 28. 07:00

„Három kérdés, és kiderül, felkészültek vagyunk-e váratlan vészhelyzetekre – ezen a teszten a lakosság fele elvérezne”

Van, aki túlaggódja, és van, aki félvállról veszi a ránk leselkedő veszélyeket, legyen szó háborúról, klímakatasztrófáról vagy csak egy kiadós áramszünetről. A kormány háborús veszélyről beszél, de nem tartja fontosnak az ország, az emberek felkészítését váratlan helyzetekre. Vasárus Gábort, a Hun-Ren KRTK Regionális Kutatások Intézete tudományos munkatársát arról kérdeztük, mit lehetne tenni azért, hogy valóban senkit ne érjen készületlenül, ha jönne a baj.