Autó hvg.hu 2016. június. 28. 13:16

Az eddigi legvadabb elektromos autóján dolgozik a BMW

A bajor cég lecserélné az i8 hajtásláncát, jöhet a zéróemissziós változat.

Egy ideje már faceliften töri a fejét a BMW a hibrid i8 kapcsán, és ha már módosítanak, akkor megadják a módját is. Az Autocar információi szerint a bajorok azt tervezik, hogy lecserélik a jelenlegi hajtásláncot az autóban, és a következő generációban már tisztán elektromos meghajtás áll a sofőrök rendelkezésére.

Ehhez az autó szénszálas szerkezetét is módosítani kell, hogy továbbra is stabilan vezethető maradjon a gép. Ugyanakkor azt ígérik, a jókora akkumulátorcsomag ellenére továbbra is 1500 kg körül marad a súlya.

Autocar
Autocar

Ha a jelenlegi 1,5 literes benzinmotor kikerül a gépből, az autót három elektromotor hajtja majd meg: kettő a hátsó kerekeket, egy pedig az elsőket. A lóerők tekintetében azonban a jelenlegi 357 helyett 270 áll majd rendelkezésre – motoronként. Így jelentős mértékben megnő az autó teljesítménye, csak legyen majd, aki uralni bírja. Egy feltöltéssel elviekben 400 km-t tud majd megtenni.

A frissített modell jövőre érkezik, a jelenlegi 6Ah-s akkumulátorcsomag helyett 26 Ah-s lesz a gépben. A jelenleg kapható modellről itt írtunk tesztet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Szentgyörgyi Rita 2025. február. 24. 20:00

Mácsai Pál: Aki az ő ideológiájukat propagálja, annak jut pénz, aki szuverén, pláne aki beszól, annak nem

Nem tartja elképzelhetőnek, hogy a Tisza Párt rendezvényén szavaljon, más közügyekben viszont szívesen kiáll Mácsai Pál színész–rendező, aki önszántából köszön le hamarosan az Örkény Színház ügyvezetői posztjáról. Miért van szüksége a váltásra, és mi volt az eddigi legnagyobb határátlépése? Miben áll szerinte a NER és a többi rendszer „primitíven egyszerű” támogatási logikája? Mit szól egykori mestere, Kerényi Imre „pitypangos” kultúrkomisszárkodásához? HVG-portré.