Azon túl, hogy drámai formatervvel büszkélkedhet, elektromos hajtáslánccal és kormány nélküli utastérrel rendelkezik.
Ahogyan arról már többször megemlékeztünk, a BMW idén ünnepli alapításának századik évfordulóját, melynek alkalmából számtalan rendezvénnyel és meglepetéssel készülnek a bajorok. Ezek közül talán a legnagyobb durranás a Vision Next 100 nevet viselő jövőautó bemutatása volt, amiről a helyszínen tudósítottunk. Ennek mintájára, de kissé váratlanul, a BMW égisze alá tartozó Rolls-Royce is bemutatta a következő száz év autós innovációit felvonultató prototípusát, amely még a bajorok autójánál is látványosabb lett.

Az 5,9 méter hosszú, 103EX nevezetű kupé a legfejlettebb kompozit anyagok felhasználásával, kézzel készült, a nagy teljesítményű hajtáslánca pedig száz százalékban elektromos. Az elgondolás szerint nem csak a tengelytáv hosszúságát tudják majd kiválasztani a leendő ügyfelek, hanem a külső és a belső formavilágot is saját ízlésük szerint alakíthatják, így tökéletesen személyre szabott autók fognak kigördülni az üzem kapuján.

Ráadásul sofőr nélkül, ugyanis önvezető modellről van szó, melynek utasteréből még a kormány és a pedálok is hiányoznak, vagyis a tér inkább hasonlít egy elegáns és modern pihenőszobára, mint egy klasszikus autóbelsőre. Az egyetlen műszer, ami megmaradt az a panoráma szélvédő alatti analóg óra, ezenkívül csak egy szélesvásznú OLED-kijelzős képernyő húzódik a műszerfal helyén, az utasításokat pedig egy „virtuális személyi asszisztens” hajtja végre, aki az idő múlásával egyre jobban kiismeri a tulajdonos szokásait.
Az oldaldobozos első kerekeivel a régi Rollsokat idéző, ám az áramvonalas formájával a legmodernebb technikát felvonultató tanulmányautó be- és kiszállásnál is megkönnyíti az utasok dolgát, hiszen nem csak az oldalajtó nyílik ki, de az oldalablak és a tető egy része is. Hogy még fényűzőbb legyen a mozdulat, a küszöb alatt vörös LED-sor világítja meg a földet, így olyan mintha a vörös szőnyegre lépnének ki az utasok.






Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.