Kezdésnek szeretnének 4,3 millió kamiont lecserélni Amerikában.
Régóta meg a találgatás, hogy vajon melyik (autógyártó?) cég lesz az első, amelyik piacra dobja a teljesen önvezető autóját. Jelenleg a Google-nek köszönhetően a Fiat Chrysler tűnik a befutónak, de azért a Teslát és a Volvót sem szabad még leírni. Most azonban egy új szereplő lépett be a ringbe, onnan, ahonnan senki sem számított rá.
Az Otto nevű amerikai startup alkalmazottai igazi elsővonalbeli szakemberek: a vállalkozást Anthony Levandowski, a Google önvezető autók fejlesztéséért felelős részlegének vezetője alapította, rajta kívül pedig további negyven ember dolgozik ott, akik korábban mind a Google, az Apple, a Cruise vagy a Tesla alkalmazottai voltak. A csapat fogott három Volvo VLN 780-as kamiont, és kicsit átformálta. A torony tetején elhelyezett szenzoroknak, valamint a robotpilóta működéséhez szükséges processzornak köszönhetően a teherautó képes a sofőr beavatkozása nélkül is eljuttatni a szállítmányt A pontból B-be.
Az Otto kedden reggel jelentette be, hogy már megkezdték a technológia éles tesztelését az amerikai autópályákon, ami azt mutatja, hogy igen közel állhatnak a végső megoldáshoz. Azt egyelőre nem árulták el, hány kilométert vezettek le a kamionok, ahogy azt sem, hogy mennyibe fog kerülni a technológia. Annyit viszont már közöltek, egy új, 100-200 ezer dolláros jármű árának csupán töredéke lesz a benne elhelyezett önvezető modul.
További fontos kérdés, hogy a kamion milyen mértékben lesz önvezető. Képes lesz-e arra, hogy a városokban is elnavigálja magát, vagy ehhez már szüksége lesz-e emberi beavatkozásra. Az egyetlen biztos pont jelenleg a cég magabiztossága: nem kisebb célt tűztek ki maguk elé, minthogy az amerikai utakon közlekedő 4,3 millió kamiont mind önvezetővé változtatják.
A fejlesztést látva egy terjeszkedés igen érdemes versenyt teremtene, tekintve, hogy a Mercedes is igen jól áll: az európai kamionkonvojos verseny részeként három önvezető Actros szerelvényt indított útnak a Mercedes-Benz, hogy virtuálisan összekapcsolódva két nap alatt átszeljék Németországot, végül pedig Hollandiába érkezzenek meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.