Autó hvg.hu 2016. május. 04. 09:20

Új kiskirálya van a Nürburgringnek. Nagyot ment a Golf GTI Clubsport – videó

Mostanság nem is a szupersportautók, hanem az elvileg sokkal hétköznapibb, elsőkerék-hajtású autók közt van igazán vérre menő csata a Nürburgringen a legjobb időkért.

Az igazán csak marketingszempontból értelmezhető versengés, hogy melyik elsőkerekes autó a legjobb a Nordschleife 20 kilométeres aszfaltcsíkján egészen komoly időket eredményez az elmúlt időben.

Az egész műsort igazán a Renault Mégane RS 275 Trophy-R, majd a Seat Leon Cupra 280 oda-vissza csatája indította be, majd következett a MINI JCW GTS és az új Honda Civic Type-R.

A napokban a Volkswagen is bejelentkezett a legjobb időért, ugyanis egy vadonatúj VW Golf GTI Clubsport S-sel, amely 310 lóerős, megdöntötték a fennálló rekordot.

VW

Az új idő 7 perc 49,21 másodperc, ami bőven a 8 perces, sokáig álomhatárnak tartott idő alatt van. Az új idő 1,4 másodperccel jobb egyébként, mint a korábbi rekord a Civic Type-R-től.

Ezzel a Golf, a Lamborghini Murcielago, a BMW M3 CLS idejénél is jobbat ment, és alig egy másodperccel rosszabb, mint egy iagzán ide való, Porsche 997 GT3 RS ideje.

Mindezt nem is olyan nagyon különleges felkészítéssel érte el a Golf GTI Clubsport, kiszedtek ezt-azt még belőle – hátsó ülések, zajszigetelő elemek –, ezzel 63 kilónyi mínuszt nyertek egy sztenderd GTI-hez képest – így 1285 kilóval mérlegelt a kocsi.

Az adaptív felfüggesztést is átprogramozták úgy, hogy megfeleljen a Nürburgring meglehetősen egyenetlen aszfaltjának. A kocsin 19 colos, Michelin Pilot Sport Cup 2-es gumik voltak a rekordkísérlethez. Ezen túlmenően, a felfüggesztés geometriáján változtattak valamennyit és az elemeit cserélték alumíniumra, hogy a rugózatlan tömegek minél alacsonyabbak legyenek, amely szintén kulcsfontosságú a Ringen.

VW

A hatfokozatú manuális váltót érintetlenül hagyták, ami egyébként azonos a sima GTI-k egységével, a VW magyarázata szerint egyébként azért nem a DSG-t hétfokozatúval mentek, mert az 20 kilóval nehezebb, mint a manuális váltó.

A Clubsport S, a GTI 40. születésnapjára épült és Wörthersee tuningtalálkozón mutatkozik be hivatalosan a mostani hétvégén. Nem rossz belépő.

Hirdetés