Az egyre terebélyesebb kompakt szabadidő-autó mezőnyt érdemes lehet a speciálisabb igényekre célozva megosztani. Ilyen az izmosított kis SUV-k piaca. Bár még nem is forgalmazzák, a Toyota C-HR-ből is lehet ilyen.
A Toyotát az utóbbi években számtalan kritika érte amiatt, hogy az autóik formavilága annyira unalmassá vált, hogy még a legújabb modelleik is azonnal beleszürkülnek az utcaképbe. A Genfi Autószalonon azonban bemutatták a C-HR nevezetű kompakt crossovert, ami egy kifejezetten vagány Toyota, amely a kiforrott hibrid hajtáslánccal igazi diadalmenetre számíthat.
Az alapból 122 lóerős, 1.8-as, Atkinson-ciklusú benzinmotorral szerelt hibridből azonban lehet, lesz egy igazán élvezetes változat is, amolyan Nissan Juke Nismo mintára.
Egy új szegmens is kezd ezzel párhuzamosan kialakulni, a hot crossovereké, amelyek teljesítmény-növelt változatai a kompakt szabadidő-autóknak.
A C-HR egyébként hamarosan meg is szerzi első versenytapasztalatait, mivel az idei Nürburgringi 24-órás futamra neveztek belőle egyet, a Toyota Gazoo Racing színeiben. Ez a változat egy 1.5 literes turbómotort kapott, amely 180 lóerős.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.