Az uBox egy elektromos autó, ami minden szempontból képes kielégíteni a fiatalok igényeit.
A jelenleg felnövekvő generációt már nem biztos, hogy ugyanazzal a kínálattal lehet fogyasztóvá alakítani, mint ami az elmúlt évtizedekben bejött, és ezt pontosan érzi a Toyota is. A japánok ezért az amerikai Clemson Egyetemmel kutatóival közösen hozták létre az innovatív, rugalmas, uBox névre keresztelt koncepciót, ami a Z generáció tagjait is képes lehet "megfogni".
A Carscoops beszámolója szerint a Deep Orange nevű projektben a Toyota először felmérte, mik azok az igények, amikre a mostani fiataloknak szükségük van, majd az egyetem hallgatóira bízta az autó megtervezését és megépítését is. Így jött létre az uBox, ami minden szempontból az 1995 után született generáció igényeit tükrözi.
Az első ránézésre igencsak különleges formájú autó rendkívül sokoldalú: az ajtók két irányba nyílnak, az ülések könnyedén mozgathatók és állíthatók, így a beltérbe akár egy kerékpárt is el lehet szállítani. Mindezek mellett a beépített "tálcáknak" köszönhetően a laptopot is kényelmesen lehet használni benne.
Az autó modernségét nemcsak az jelezi, hogy elektromos árammal megy, hanem az is, hogy sok egysége 3D-nyomtatással készült. Mindez azt is jelenti, hogy ha egyszer gyártásra kerülne a sor, valószínűleg olcsóbb lenne az előállítás költsége, ami szintén fontos szempont az egyébként pályakezdőként nem feltétlenül autóvásárlás-kompatibilis fizetéssel rendelkező fiatalok számára.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.