A Mercedes-Benz választékába tartozó dízel-erőforrásokat modernizálja a cég, elég jelentékeny összeget rásszánva a fejlesztésre.
A vállalást Bernhard Heil a Daimler AG motorfejlesztési részlegének vezetője közölte a Reuters hírügynökséggel. A folyamat 2019-re zárulhat le és egy részét az összegnek már el is költötték, többek közt a hamarosan utcára kerülő új E-osztály új négyhengeres dízeljére. Az ágazatvezető elmondta, az új motor 80 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot bocsát ki mint elődje és a fogyasztásán is sikerült 13 százalékot faragniuk.
A következő generációs Daimler-dízelek közös jellemzője lehet a szelektív katalitikus reakciójú (SCR) megoldás a nitrogén-oxidok semlegesítésére – a Mercedesnél, AdBlue-folyadékkal. Vagyis, a csillagos márkánál a kisebb Mercedesekben is leváltják a jelenleg használt nitrogén-oxid csapdás megoldásukat.
Egy ilyen mértékű befektetés mindenesetre jól jelzi azt is, hogy a Daimler nem adja fel a dízeltechnológiát és látnak még benne tartalékokat, ha a következő 10 évüket ilyen komolyan meghatározó döntést hoztak.
További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.