Autó hvg.hu 2016. február. 10. 09:43

Komoly családfája van a Volvo kombiknak, és jön az új V90-es – galéria

Hatvan éve gyártanak családi kombikat a svédek, olyan sikerrel, hogy a cég teljes élettörténetét figyelembe véve is, az eladásaik egyharmadát ez a karosszéria-változat teszi ki.

Valóban nehéz lenne elvitatni, hogy a Volvo a családi kombik terén mindig is etalonnak számított. Jövő héten itt az új Volvo V90 kombijuk. Ennek örömére szépen összeszedték a régi klasszikusaikat:

Duett

Az 1953-ben bevezetett Duett minden idők egyik legkedveltebb Volvo-modelljének bizonyult. A svéd márka egyik legelső, Észak-Amerikába exportált típusa 1997-ben nyerte el a halhatatlanságot, amikor a Svéd Posta bélyeget adott ki róla.

Volvo

Amazon

A Duett utódjaként 1962-ben lépett színre az Amazon, avagy hivatalos kódnevén a 221-es típus.

Az Amazon kombi jóval elegánsabb, kifinomultabb volt, mint az eredetileg furgonként napvilágot látott Duett, ugyanakkor csomagtartója is több helyet kínált.  Az S modell a maga 115 lóerejével a hatvanas években kiemelkedően sportos autónak számított. A csomagtér ajtaja az amerikai divat szerint kétfelé nyílt, ugyanúgy, mint 40 évvel később az első generációs XC90-é.

Amazon
Volvo

1800 ES

Az 1800 sportkupé alapjaira tervezett 1800 ES típust Nagy-Britanniában Shooting Brake néven ismerték: így hívták azokat a sportos kombikat, amelyekben hátul elfért a vadászfelszerelés vagy a golftáska. Az 1800 ES 1971 őszén lépett színre, legizgalmasabb jellemzője alighanem a keret nélküli, hatalmas hátsó szélvédő volt. A forgópántokat és a kilincset a hetvenes években rendkívül modernnek számító megoldással közvetlenül az üvegre rögzítették. Mivel az 1800 ES alig több mint 8000 példányban készült, ma a legkívánatosabb veterán Volvo modellek között tartják számon. Az 1800 ES ihlette a 2014-es Genfi Autószalonon bemutatott Volvo Concept Estate tanulmányautót, az új generációs Volvo kombik előfutárát.

1800 ES
Volvo

245

A Volvo 1974-ben mutatta be a márka arculatát évtizedekre meghatározó 245-ös modellt. A típust csaknem 20 éven át, 1993-ig gyártották. Prémium kivitele, a Volvo 265 V6-os motort kapott. Az 1980-as években lépett színre a 245 Turbo, a világ első turbómotoros kombija.

245
Volvo

960

A Volvo 960 a nyolcvanas évekből származó 700-as széria evolúciójának csúcsa, az utolsó hátsókerék-hajtású Volvo kombi volt. Az 1990-ben bevezetett modell lágyabb vonalvezetésű karosszériát és vadonatúj, hathengeres motort kapott. 1996-ban átkeresztelték V90-re – a név idén, pontosan húsz év elteltével visszatér. Ez volt minden idők egyik legelegánsabb Volvo kombija.

960
Volvo

850 T5-R

Agresszív sárga festésével, 240 lóerős motorjával és 6,9 másodperces 0-100 km/óra gyorsulásával a 850 T5-R újraírta a kombik szabálykönyvét. A 850-es típus korlátozott példányszámú, kizárólag 1994-ben gyártott változataként a T5-R már bemutatkozásakor a gyűjtők kedvencévé vált.

A Volvo 850 a versenypályákon is felhívta magára a figyelmet. 1994-ben egész Európát felkavarta, amint a világ első, gyári csapat által nevezett versenykombijaként színre lépett a brit túraautó-bajnokságban (BTCC).

850 T5-R
Volvo

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Címkék
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.