Legalábbis egy angliai felmérés szerint. De mivel ilyen jellegű hazai tanulmányok nem nagyon készülnek, vitaindítónak mindenképp érdekes egy-egy ilyen adatsor.
Vélhetően az autógyártók egyik legérzékenyebb titka saját kutatásaik alapján, hogy vásárlóik milyen elégedettséggel ülnek a választott termékben. Az angliai Autovolo, amely új és használt autó árusítással is foglalkozik, saját ügyfélkörében végzett elégedettségi felmérést. A kétezer válaszadó alapján kiderült, közel fele – 47 százaléka – a tulajdonosoknak megbánta választását. Első sorban a magas üzemeltetései költségek és a nem várt mechanikai problémák, valamit az elkönyvelt értékvesztés voltak a csalódottság okai.
Több mint harmada a válaszadóknak (39%) – akik közt új- és használtautó-vásárló is volt egyaránt – alábecsülte az autója fenntartási költségeit, legyen az akár a biztosítása, akár az adója, akár az üzemanyagköltség is.
A válaszolók 26 százalékának volt mechanikai problémája, miközben egynegyede ezeknek az eseteknek az első hat hónapban történt a vásárlások után. Az Autovolo részéről ugyanakkor hozzátették, hogy ennek a csoportnak a 30 százaléka – vagyis jelen esetben több mint 150 ember – még csak ki sem próbálta az autót vásárlás előtt.
22 százaléka a felmérésben résztvevőknek azt is kifogásolta, hogy az újonnan vásárolt autójuk értéke jobban csökkent a vártnál. Ez jól rávilágít arra problémára, hogy egy új autó legdrágább összetevője az értékcsökkenés.
Az Autovolo sales-vezetője elmondta a kutatás kapcsán, hogy egy autó vásárlása a legfontosabb beruházás egy család számára egy ingatlan után, és a választás rengeteg pénzt, és időt visz el és feszültséget okoz általában. Ennek ellenére sokan döntenek meggondolatlanul, olyannyira, hogy sokszor még egy tesztkörre sem viszik el az autót.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.