A technológiának köszönhetően kompaktabb lesz a jármű, mint például egy Smart.
A napokban jelentette meg a Hyundai legújabb tervét, ami ezúttal nem(csak) az alacsony fogyasztásra, hanem a helytakarékosságra fekteti a hangsúlyt. Igaz, maga az ötlet nem új, a dél-koreai cég még 2014-ben nyújtotta be a szabadalmi kérvényét a hatóságokhoz – számolt be róla az Autoguide.
A mérnökök egy egészen egyedi konstrukciót találtak ki: az összecsukható autót. A tervek szerint a jármű első fele az első tengelyhez, a hátsó pedig a hátsó tengelyhez kapcsolódna. Az autó alvázát is két önálló egységből alakítanák ki, így az "elcsomagolásnál" rövidíteni lehetne a tengelytávot – magyarul össze lehetne nyomni a gépet.
Amikor a sofőr kiszáll, az autó szélvédőjét be tudná hajtani egészen a padlólemezig, a kocsi hátsó részét pedig úgy húzná előre, mintha csak egy kabrió tetejéről lenne szó. A karosszéria vége pontosan illeszkedne a motorháztető széléhez, így le is lehetne zárni az autót.
Ennél többet egyelőre még nem lehet tudni, de a terveket és a dél-koreai mentalitást ismerve nem tartjuk elképzelhetetlennek, hogy valamelyik Autószalonon koncepció formájában felbukkan majd a konstrukció. Az viszont biztos, hogy a terv hasonlóan merész, mint a Ford elképzelése, akik az autó egyik hátsó kerekéből csinálnának egykerekű motorkerékpárt.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.