A Vauxhall Maloo az ausztrál Holden Ute átemblémázott változata, manuális váltóval, sperrdiffivel és 20 milliós indulóárral.
Azt mindig is tudtuk, hogy Angliában rajonganak az egzotikus és egyedi sportkocsikért, ezért amellett, hogy számos autóépítő manufaktúra verseng a vásárlók kegyeiért, a volumengyártók is igyekeznek kielégíteni az extrémebb igényeket. A Vauxhall (vagyis a helyi Opel) kínálatában például platós sportkocsi is szerepel Maloo VXR8 néven, amely az ausztrálok méltán híres Holden Utéjának az átemblémázott változata.
A különc teherautó-sportkocsi létjogosultsága a hétköznapi használat és praktikum szempontjából biztosan megkérdőjelezhető, az őrült koncepció viszont nagyon is imádnivaló, hiszen más gyártó egyáltalán nem kínál ehhez hasonló öszvért. A britek ehhez mérten nem hogy levennék a modellpalettáról, hanem a 2016-os évre jelentősen megújítják, amely az optikai és a belső teret érintő változásokon túl új motort is jelent a Maloo számára.
Méghozzá nem is akármilyet, ugyanis az LS3 V8-as blokk helyére a kompresszoros, 6.2 literes LSA V8 került, amely 536 lóerőt és 671 Nm maximális nyomatékot produkál. Az új motornak köszönhetően az 540 kilogramm terhelhetőségű platós erőgép 4,6 másodperc alatt katapultál álló helyből százas tempóra, a végsebessége pedig 250 kilométer/óránál van elektronikusan szabályozva.
Külön jó pontot érdemelnek a tervezők, hogy az automata váltó mellett, hatfokozatú manuális szerkezettel is rendelhető az autó, továbbá a nagyobb teljesítményhez igazították a futóművet is, valamint a kéziváltós kivitel esetében széria a részlegesen önzáró hátsó differenciálmű és a rajtelektronika.
Mindezért cserébe alapáron 54 500 fontot kérnek, amely átszámolva mintegy 23,5 millió forint. Ez kissé soknak tűnik egy teherautóért, viszont ez már egy célszerszám, hanem egy különc élményautó, így pedig megfontolandó ajánlat.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.