Idén is rekordszintű, akár 130 ezer darab külföldről használtan behozott autó kerülhet magyarországi forgalomba. Ez a szám még a tavalyi évet is közel 30 százalékkal felülmúlja.
Idén október végén volt tizenöt éve a Porsche Hungaria használt gépkocsikat értékesítő márkája megalakulásának. Az eltelt időszakban 103 087 autót adott el márkakereskedői hálózatán keresztül, amelynél garanciával vásárolhatnak az ügyfelek használt autót.
A tizenöt éves vállalat 2011-ben lett, mondhatni a Volkswagen Csoport teljes jogú tagja, amikor felvásárolta a salzburgi Porsche Holdingot a Weltauto akkori tulajdonosát. A német anyacég ezt követően a teljes világhálózatára kiterjesztette a Weltauto programot. A cég profiljába továbbra is a 3-4 éves autók tartoznak leginkább, amelyeknek forrásai a lízingcégek, bérautóflották leginkább.
Kijelenthető, hogy a használtautó-piac újra teljes fordulatszámon pörög, évről évre nő a gépjármű-tulajdonosváltások száma, a 2010-es mélypont óta stabil növekedést mutat e terület. Így volt ez az idei év első kilenc hónapja során is: januártól szeptember végéig összesen 403 457 autó került új gazdához, ami 10,8 százalékos emelkedést mutat a tavalyi év hasonló időszakához képest.
Változatlanul özönlenek az országba az import autók, kilenc hónap alatt összesen 90 391 gépkocsi érkezett külföldről, ami 28,4 százalékkal több a 2014-es év azonos adataihoz hasonlítva. "Alapvetően nem jelent problémát az unión belüli autómozgás, hiszen a piacnak a határon túlról érkező autókra is szüksége van. A gondot abban látjuk, hogy az import kocsik hatvan százaléka tíz évnél idősebb (53 765 autó), s ezek nagyrészt EURO1-es vagy EURO2-es erőforrással üzemelnek, amik rendkívül környezetszennyezőek, ráadásul biztonságtechnikai szempontból is véleményesek" – mondta el Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója.
A jelenlegi helyzetet néhány állami szintű intézkedéssel is lehetne jobban szabályozni. A külföldről behozott autókra is eredetiségvizsgát kellene végeztetni, a kereskedőket a színesfém-kereskedőkhöz hasonló szigorúsággal kellene könyveltetni a hatóság felé, valamint szabályozni kellene, hogy kik jogosultak nettó áron (áfafizetés nélkül) behozni és értékesíteni autót.
A márkák sorrendjében a korábbi évekhez képest nem történt változás, még mindig az Opel (57 253 autó, 14,19 százalékos piaci részesedés), a Suzuki (41 603 autó, 10,31%) és a Volkswagen (39 376 autó, 9,76%) számított népszerűnek. A típusok listáját az Opel Astra (29 720 autó) vezeti kilenc hónap után a Suzuki Swift (27 405 autó) és a Volkswagen Golf előtt (11 738 autó).
Az import esetében élen állnak a prémiummárkák és -típusok: legtöbben Volkswagent (11 625 autó), Fordot (9339 autó), Opelt (9021 autó) vásároltak, ám közvetlenül utánuk BMW-t (8022 autó) és Audit (6486 autó) hoztak legtöbben. Típusbontásban a 3-as BMW (4416 autó), a Volkswagen Golf (3818 autó) és a Passat (3186 autó) zárt az élen.